اخبار / دانشگاهی / فهرست رشته محل های مجاز دانشگاه آزاد اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فهرست رشته محل های مجاز دانشگاه آزاد اعلام شد

فهرست ۳ هزار و ۸۴۹ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بر روی سایت معاونت آموزشی وزارت علوم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، پیرو اطلاعیه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۶ بخش اول رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی را بر روی سایت خود قرار داد، بخش دوم و پایانی فهرست نیز بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.<>وزارت علوم ۳ هزار و ۸۴۹ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را که دارای مجوز هستند، اعلام کرد. از این تعداد، مرجع تصویب ۳۱۷ رشته محل شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده است.

<>همچنین مرجع تصویب یک هزار و ۵۵۴ رشته محل به صورت قطعی، ۳۴۴ رشته محل، کمیته ارزیابی، ۲ رشته محل منحصرا برای یکبار پذیرش در سال ۹۶، و یک هزار و ۶۳۲ رشته، یکبار پذیرش اعلام شده است. از مجموع ۳ هزار و ۸۴۹ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، تنها ۳ رشته محل هسته ای بود.

<>از مجموع ۳ هزار و ۸۴۹ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که توسط وزارت علوم اعلام شده است، ۷ رشته محل در گروه پزشکی، ۹ رشته محل در گروه دامپزشکی، یک هزار و ۵۷۳ رشته محل در گروه علوم انسانی، ۶۵۳ رشته محل گروه علوم پایه، یک هزار و ۷۰ رشته محل در گروه فنی و مهندسی، ۳۴۲ رشته محل در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، و ۱۹۵ رشته محل در گروه هنر ومعماری اعلام شده است.

<>داوطلبان برای اطلاعات بیشتر می توانند به سایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری بخش معاونت آموزشی به نشانی https://edu.msrt.ir/fa مراجعه کنند.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶