اخبار / دانشگاهی / فهرست بهترین دانشگاه‎های جهان بر حسب رشته به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فهرست بهترین دانشگاه‎های جهان بر حسب رشته

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

موسسه کیو.اس سالانه فهرستی از بهترین دانشگاه‎های جهان بر حسب رشته و ناحیه منتشر می‎کند. این دانشگاه‎ها بر حسب نظرسنجی از هزارن نفر از استادان، دانشجویان، کارمندان دانشگاه و مردمی که به نوعی با دانشگاه سروکار دارند رتبه‎بندی می‎شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دنشگاه خبرگزاری آنا، امسال موسسه کیو.اس 16 دانشگاه دنیا را در 42 رشته به عنوان بهترین دانشگاههای دنیا در این رشته‌ها معرفی کرده است. در رتبه‎بندی امسال تعدادی از دانشگاه‎های دنیا که تا کنون نتوانسته بودند به این رتبه‎بندی راه پیدا کنند در این فهرست حضور داشتند.

در نهایت 16 دانشگاهی که حداقل در یکی از این 42 رشته سرآمد بودند معرفی شدند. این رشته‎ها طیف وسیعی از تاریخ، اقتصاد تا مهندسی و... را در بر می‎گیرد. چند رتبه ابتدایی این فهرست توسط دانشگاه‎هایی کسب شد که جای گرفتن آنها در این رتبه‎ها چندان دور از ذهن نبود، هر چند تعدادی از دانشگاه‎های نه چندان شناخته شده نیز توانستند در این رتبه‎بندی حضور پیدا کنند.

دانشگاه داویس کالیفرنیا که یکی از 10 دانشکده تشکیل دهنده دانشگاه کالیفرنیا است در رتبه یک دامپزشکی قرار گرفت. پس اگر می‎خواهید دامپزشک شوید این دانشگاه بهترین دانشگاه دنیا است.
دانشگاه پیتزبورگ در ایالت پنسیلوانیا که در رتبه دوم قرار گرفت بهترین دانشگاه دنیا برای مشتاقان رشته فلسفه است. فارغ‎التحصیلان زیادی از این دانشگاه برنده جایزه نوبل و NFL MVP دن مارینو شدند.
موسسه آموزشی جولیارد واقع در شهر نیویورک، احتمالا معروف‎ترین مدرسه هنرهای نمایشی در جهان است. طبق رتبه‎بندی QSجولیارد به عنوان بهترین موسسه دنیا برای هنرهای نمایشی است.
دانشگاه پنسیلوانیا نیز به عنوان بهترین دانشگاه برای متقاضیان رشته پرستاری در دنیا معرفی شد.
دانشگاه کالیفرنیا، برکلی به خاطر رشته‎های علوم زیستی‎اش در این فهرست قرار گرفت.
از نام دانشکده معدن کلورادو که دیگر دانشگاه حاضر در این لیست بود معلوم است که بهترین دانشگاه جهان برای متقاضیان رشته‎های مهندسی معدن این دانشگاه است. تعدادی از مدیرعاملان موفق شرکت‎های بزرگ معدنی در دنیا از این دانشگاه فارغ‎التحصیل شده‎اند.
کالج دانشگاه لندن در رشته اجوکیشن ( آموزش) بهترین دانشگاه جهان در رتبه‎بندی QSمعرفی شد. در حال حاضر دارای بیش از 4 هزار دانشجو در این رشته در کالج دانشگاه لندن مشغول به تحصیل هستند.
موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس بهترین دانشگاه دنیا برای افرادی است که تمایل دارند در رشته علوم دریایی و زمینی تحصیل کنند. فارغ‎التحصیلان این دانشگاه برنده بیش از بیست جایزه نوبل هستند و افراد سرشناسی مانند آلبرت انشتین در این دانشگاه تحصیل کرده بودند.
اگر می‎خواهید دندان‎پزشک خبره‎ای شوید باید دانشگاه هنگ‎کنگ را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید زیرا طبق این رتبه‎بندی این دانشگاه رتبه یک در رشته دندان‎پزشکی را دارد. نزدیک به 28 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این میزان 350 نفر آن‎ها در رشته دندان‎پزشکی تحصیل می‎کنند.
دانشگاه USC کالیفرنیای جنوبی سرآمد دانشگاه‎های دنیا در رشته ارتباطات و مطالعات رسانه شناخته شد.
رویال کالج هنر در کنزینگتون جنوبی لندن، در صدر جدول این رتبه‎بندی برای رشته طراحی، هنرهای تجسمی و رشته‎های مرتبط به آن قرار گرفت، نقاش معروف بریتانیایی دیوید هاکنی نیز فارغ‎التحصیل این دانشگاه بود.
دانشگاه واخنینگن در 50 مایلی آمستردام بهترین دانشگاه دنیا برای مشتاقان به تحصیل در رشته کشاورزی و جنگلداری است.
دانشگاه کمبریج در سه رشته به عنوان بهترین دانشگاه جهان شناخته شد. این سه رشته عبارتند از باستان شناسی، ریاضیات و تاریخ. البته در رشته تاریخ دانشگاه آکسفور و کمبریج به صورت مشترک بهترین دانشگاه جهان برای ادامه تحصیل معرفی شدند.
دانشگاه آکسفورد در 4 رشته زبان‎های مدرن، جغرافیا، ادبیات و زبان انگلیسی و تاریخ به عنوان بهترین دانشگاه دنیا برای ادامه تحصیل شناخته شد. شخصیت‎های بسیار زیادی از جمله 26 تن از نخست وزیران مطرح دنیا در این دانشگاه تحصیل کردند.
دانشگاه ام.آی.تی در 12 رشته از جمله رشته‎های و اقتصاد، زبان شناسی، فیزیک، فیزیک نجومی، و شیمی و بسیاری از رشته‎های فنی و مهندسی بهترین دانشگاه دنیا برای ادامه تحصیل معرفی شد.
دانشگاه هاروارد نیز پا به پای رقیب دولتی خود یعنی ام.آی.تی آمد و در 12 رشته نظیر رشته‎های حقوق، مدیریت و بازرگانی، و علوم سیاسی و حقوق بین‎الملل و ... بهترین دانشگاه جهان معرفی شد.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵