اخبار / دانشگاهی / فعالیت ۱۷۰ مرکز دانشگاه جامع در استان تهران- ممتدسازی ۹۰ درصدی رشته‌های تحصیلی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فعالیت ۱۷۰ مرکز دانشگاه جامع در استان تهران- ممتدسازی ۹۰ درصدی رشته‌های تحصیلی

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان تهران از فعالیت ۱۷۰ مرکز این دانشگاه در استان تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس یحیی حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان تهران در مراسم بیست و یکمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در محل پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی گفت: دانشگاه در طول مدت حدود 20 سال گذشته مراحل مختلفی را طی کرده است و برای رسیدن به جایگاه فعلی زحمات زیادی برای آن کشیده شده است.
وی افزود: وظیفه خودم می‌دانم از تک تک افراد و زحمت کشانی که در این عرصه خدمت کرده‌اند تشکر کنم.
حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: پس از آغاز فعالیت دانشگاه جامع، واحد استان تهران این دانشگاه چند سال بعد فعالیت خودش را آغاز کرد و دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان تهران در نوزدهمین سال فعالیت خودش به سر می‌برد. استان تهران ویژگی‌ها و مشکلات خودش را داشت اما با پیگیری‌های دانشگاه شرایط طوری پیش رفت تا بستر برای فعالیت صحیح و رو به جلو در استان تهران فراهم شود.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های خصوصی تاکید کرد: افرادی که سرمایه خودشان را در راه ایجاد مراکز علمی و دانشگاه‌های خصوصی صرف می‌کنند آدم‌های عاشقی هستند که تنها هدفشان گسترش علم و فضای علمی است چرا که هرکدام از آنها اگر سرمایه خود را در فضایی خارج از فضای علم صرف می‌کردند تا امروز سود بیشتری برده بودند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران با اشاره به برطرف شدن مشکل مدرسین این دانشگاه اذعان داشت: یکی از مهمترین معضل‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی بحث مدرسین این دانشگاه بود که خوشبختانه تعداد زیادی از مدرسین در حال حاضر دارای کد هستند و بر اساس چارت در نظر گرفته شده در دانشگاه در مراکز مختلف فعالیت می‌کنند.
وی افزود: درخواست ما از روسای مراکز این است که در راه ساختار‌مند‌سازی دانشگاه جامع با دانشگاه هماهنگ باشند و هیچ مدرسی بدون کد در مراکز فعالیت نکنند.
حبیب‌زاده با اشاره به ممتد‌سازی رشته‌ها در دانشگاه جامع تاکید کرد: در حال حاضر 80 تا 90 درصد رشته‌ها ممتد شده‌اند و این ممتد‌سازی به این معناست که تجهیزات برای تحصیل در حداقل پنج سال در یک رشته خاص به دانشگاه تعلق می‌گیرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران با اشاره به حل شدن معضل گواهی موقت دانشجویان گفت: یکی از مشکلات دانشگاه علمی کاربردی در گذشته این بود که دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده بود اما ادعا می‌کرد که هنوز مدرکی از دوره کاردانی خود ندارد اما امروز با خرسندی می‌گویم در مراکز دانشگاه جامع گواهی‌ها در کمتر از 48 ساعت امضاء می‌شوند و این در حالی است که در گذشته بعضا مدارک حداقل بیش از 6 ماه بدون امضاء باقی می‌ماندند.
وی با اشاره به بحث برند‌سازی در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: یکی از اهداف ما در این دانشگاه این است که مراکز را به برند‌های مشخص و شناخته شده تبدیل کنیم و هر مرکز با نام خودش فعال و معرفی شود.
حبیب‌زاده تاکید کرد: این مباحث در مراکز استان تهران جدی‌تر است چرا که استان تهران پیشانی کشور است. در حال حاضر 250 مرکز در استان تهران وجود دارد که 70 مرکز فعالیت جدی دارد و برخی از مراکز دارای مشکل نیز پس از حل ایرادات فعالیتشان را از سر می‌گیرند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران در ادامه گفت: در گذشته دانشجویان ما بعضا باید از راه دور به تهران مراجعه می‌کردند تا دانشنامه رشته خود را دریافت کنند اما امروز این مشکلات برطرف شده و تنها از طریق یک اقدام کوچک از طریق پست دانشنامه به دانشجویان ما می‌رسد.
وی افزود: اقدام مهم دیگری که در دانشگاه جامع صورت گرفته بحث‌های جدی آموزشی در حوزه‌های پروپوزال نویسی است که از طریق کارگاه‌های آموزشی چنین مواردی به دانشجویان آموزش داده می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران در پایان تاکید کرد: هدف مهم ما در ادامه راه پیشرفت در بحث تحصیلات تکمیلی است. ما تا سال گذشته 13 مرکز در زمینه تحصیلات تکمیلی داشتیم که امروز تعداد این مراکز به 40 مرکز رسیده است.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲