اخبار / دانشگاهی / فعالیت دانشگاه نسل سوم با دانشجویان بالای 55 سال سن به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فعالیت دانشگاه نسل سوم با دانشجویان بالای 55 سال سن

بیش از 90 درصد دانش آموختگان دوره‌های دانشگاه سالمندان، پس از دانش آموختگی با رویکردی مثبت به زندگی می‌نگرند و شادتر از همیشه زندگی می‌کنند.
به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب، گفت: کلاس‌های دانشگاه نسل سوم با حضور سالمندان بالای 55 سال سن تشکیل می‌شود.
وی افزود: در این کلاس‌ها تلاش می‌شود تا فرد ضمن حضور در گروه همسالان خود و یافتن دوستان جدید، مهارت‌های خود مراقبتی و تغذیه مخصوص به دوره‌های سالمندی را آموزش ببیند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: این دانش‌آموختگان پس از اتمام دوره آموزشی با انواع بیماری‌های واگیر و غیر واگیر شایع در استان و نحوه پیشگیری از ابتلاء به آنها آشنا می‌شوند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه بر اساس تحقیقات صورت گرفته در طی 4 دوره تشکیل این کلاس‌ها بیش از 90 درصد شرکت‌کنندگان ضمن ارتقاء روحیه مثبت در سبک زندگی خویش تغییراتی در راستای سالم زیستن ایجاد کرده‌اند.
طباطبایی به آغاز به کار پنجمین دوره کلاس‌های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: افرادی که در این دوره ثبت‌نام کرده اند نیز پس از طی 2 ماه آموزش دانش آموخته دانشگاه نسل سوم خواهند شد.
شایان ذکر است، نسل سوم به افرادی گفته می‌شود که در دوره 20 ساله سوم زندگی خود هستند و در 4 دوره گذشته دانشگاه نسل سوم حدود 100 نفر در این دانشگاه دانش‌آموخته شدند.
این دانشگاه هفته سلامت سال گذشته برای اولین بار در کشور و به عنوان تنها دانشگاه نسل سوم کشور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز بکار کرد.

تاریخ خبر شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲