اخبار / دانشگاهی / فرصت ثبت نام مجدد جهت پذیرفته شدگان ارشد غیرانتفاعی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فرصت ثبت نام مجدد جهت پذیرفته شدگان ارشد غیرانتفاعی

با توجه به اعلام نشدن نتایج دانشگاه آزاد، رییس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی از فرصت ایجاد شده برای ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد این موسسات خبر داد.

علی آهون منش رییس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مهلت مقرر برای ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد 95 در واحدهای دانشگاه‌های غیرانتفاعی متفاوت و تا قبل از شروع کلاس‌های سال تحصیلی جدید این ثبت نام ادامه دارد.
به گفته وی، هرچند برای ثبت نام مهلت مشخص و ثابتی وجود دارد اما برای متاخران در ثبت نام نیز راهی وجود دارد.
آهون منش با بیان اینکه تا هفته اول کلاس‌ها معمولا ثبت نام انجام می شود، افزود: مهلت مقرر بدین معنی نیست که اگر لزوما داوطلبی بعد از اتمام مهلت ثبت نام دیگر پذیرش نشود، بلکه امکان ثبت نام و پذیرش نیز طبق شرطی برای آنها امکان پذیر است.
رییس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی اظهارداشت: درست است که نتایج آزمون دانشگاه آزاد هنوز اعلام نشده و داوطلبان اندکی در انتخاب قطعی خود(بین دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد) مردد هستند اما باید به دانشگاه‌های غیرانتفاعی هم این حق داده شود که نمی توانند دست روی دست گذارند و ثبت نام و شروع کلاس‌هایشان را برای اعلام نتایج دانشگاه‌های دیگر به تاخیر بیندازند.
وی ادامه داد: لذا دانشگاه غیر انتفاعی این امکان را برای داوطلبان مهیا کرده تا کسانی که در انتظار نتیجه دانشگاه آزاد هستند و همزمان مهلت ثبت نام در واحد دانشگاه غیرانتفاعی که پذیرفته شدند به پایان می رسد، بتوانند با پرداخت هزینه ای مازاد بر شهریه (بعنوان دیرکرد یا جریمه) بعد از مهلت مشخص هم ثبت نام کنند.
آهون منش یادآور شد: اگر داوطلبی ثبت نام خود با دادن شهریه مقرر را انجام و بعد چند روز انصراف دهد، طبق ضوابط هزینه پرداختی اش برگردانده نمی شود و از این رو داوطلبان ضرر می کنند اما اگر اجبارا تصمیم به دیدن نتیجه آزمون آزاد را دارند، می توانند علاوه بر شهریه با پرداخت یک جریمه تاخیر که معمولا 50 تا 60 هزارتومان است، پس از پایان مهلت ثبت نام (البته نباید از زمان ثبت نام و شروع کلاسها زیاد گذشته باشد) با خیالی آسوده ثبت نام کنند.
گفتنی است، اینکه هر دانشجوی انصرافی باید یک ترم شهریه خود را بپردازد، طبق قانون و بخشنامه وزارت علوم است. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵