اخبار / استخدامی / فرزندان فرهنگيان درآزمون استخدامي سهميه‌اي ندارند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فرزندان فرهنگيان درآزمون استخدامي سهميه‌اي ندارند

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي کشور گفت: در حال حاضر 2 ميليون و 700هزار بي‌سواد در گروه سني 10 تا 49 سال در كشور هستند.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي باقرزاده در نشستي با آموزشياران نهضت سوادآموزي آذربايجان غربي، با اشاره به اينکه 39 هزار و 200 نفر آموزشيار نهضت سوادآموزي با مدرك دانشگاهي در كشور وجود دارد، اظهار کرد: از ابتداي تشكيل نهضت سوادآموزي تاكنون 530 هزار نفر در كشور با عنوان آموزشيار نهضت سوادآموزي عمر خود را صرف آموزش بي‌سوادان كرده‌اند؛ با اصلاح ساختار اداري و ادغام آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزي تمام ظرفيت‌ها مي‌تواند براي سوادآموزي بسيج شوند.
وي افزود: ماموريت هميشگي نهضت سوادآموزي ريشه‌كني بي‌سواديست و تمامي منابع، نيروي انساني و انديشه‌ها براي افزايش شاخص سوادآموزي در كشور مي باشد.
معاون وزير آموزش و پرورش در ادامه جلسه و در پاسخ به سوالات آموزشياران نيز گفت: آموزشياراني که در آزمون ثبت نام نمايند اما در آزمون شرکت نکنند همچنان آموزشيار باقي مي مانند و تغييري در وضعيت آنها به وجود نخواهد آمد.
به گفته وي، در نهضت سواد آموزي هفت هزار نفر را داشتيم که مدرک شان ديپلم بود و براي اينکه مدرک اين تعداد را ارتقا دهيم مراکز آموزشي را در چند شهر کشور ايجاد کرديم، اما تعدادي هم از اين بين مايل به ارتقاي مدرک نبودند که به روساي آموزش و پرورش استان ها اعلام کرديم اين افراد در آموزش و پرورش استان خودشان به کار معين معرفي شوند.
باقرزاده به تاكيد بر سلامت آزمون‌هاي استخدامي آموزش و پرورش گفت: آموزشياراني که در آزمون استخدامي شرکت مي کنند نگران نباشند چرا که همواره آموزش و پرورش سالم ترين آزمون ها را در کشور برگزار کرده است.
رييس نهضت سوادآموزي در خاتمه با بيان اينكه کساني که در آزمون پذيرفته مي شوند، در مناطق مورد نياز آموزش و پرورش به کارگيري خواهند شد تاكيد كرد: قانون هيچ سهميه اي را براي فرزندان فرهنگيان در اين آزمون در نظر نگرفته است.

تاریخ خبر شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰