اخبار / دانشگاهی / فارغ‌التحصیلی سالانه 20 هزار دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فارغ‌التحصیلی سالانه 20 هزار دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر گفت: سالانه 20 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری از دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر فارغ‌التحصیل می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمید شاه‌آبادی صبح امروز در حاشیه نشست روسای مراکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر سراسر کشور در بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر 82 هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: این دانشجویان در رشته‌هایی با محوریت کارآفرینی و دوره‌های مهارت‌ورزی مشغول تحصیل هستند.
وی بیان کرد: مراکز آموزشی علمی و کاربردی نیاز جدی جامعه در زمینه تربیت دانش‌آموختگان و کارآفرینان برطرف می‌کنند و جایگاه مهمی دارند.
وی با اشاره به سیاست‌های توسعه‌ای دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر تصریح کرد: این سیاست‌ها مبتنی بر برنامه‌ریزی ادارات کل ارشاد استان‌هاست و در حال حاضر ضرورت دارد نیازسنجی جامعی از تربیت نیروی انسانی کارآمد داشته باشیم.
شاه‌آبادی ادامه داد: در رشته‌هایی که کمبود داریم سیاست ما این است از مراکزی که می‌توانند دانشجویان رشته‌های مورد نیاز را تربیت کنند استفاده کرده و نیازهای روز جامعه را پاسخ دهند.
وی تاکید کرد: سیاست‌های توسعه‌ای مراکز آموزش عالی کمی نیست بلکه مبتنی بر رشته‌هایی است که در هر یک از استان‌ها فرصت‌های شغلی آن‌ها تامین شده باشد.
سرپرست موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر گفت: در حال حاضر 183 رشته کاردانی، کارشناسی در 97 مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر وجود دارد و 82 هزار دانشجو در این مراکز تحصیل می‌کنند.
شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: در برخی رشته‌ها مثل روابط عمومی نیازمند برنامه‌ریزی جدی هستیم که در حوزه تخصصی خود کارآفرینی داشته باشند. رشته‌هایی همچون خوشنویسی، گالری هنری، تربیت ارزیاب آثار هنری، ترجمه همزمان از رشته‌هایی هستند که بازار کار خوبی برای آنان وجود دارد و در اولویت مراکز علمی قرار دارند.
سرپرست موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر با بیان اینکه 23 استان مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر دارند، گفت: در حال حاضر مراکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر دولتی در 11 استان فعالیت می‌کنند و 12 استان دیگر نیز در حوزه‌های فرهنگی به صورت خصوصی فعالیت دارند.
شاه‌آبادی اضافه کرد: ادارات کل ارشاد در برخی استان‌ها متقاضی تاسیس مراکز علمی کابردی بوده‌اند اما در همایش امروز توجیه می‌شوند که برای ایجاد مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر به آمایش سرزمین و همچنین استعداد و ظرفیت‌‎های استانی خود نیاز است.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲