اخبار / وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی / علوم پزشکی دارای بیشترین مقالات پر ارجاع کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

علوم پزشکی دارای بیشترین مقالات پر ارجاع کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیشترین مقالات پر ارجاع را مربوط به حوزه علوم پزشکی دانست و گفت: تعداد دانشمندان یک درصد جهانی کشور از 3 به 11 افزایش یافت. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مصطفی قانعی در همایش سراسری معاونان پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه اجرای نقشه جامع در این دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: برای این منظور راهبردهایی را در نظر گرفتیم که از آن جمله می‌توان به تغییر در اولویت‌ها اشاره کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای این منظور مدل‌های ریاضی رسیدن به اهداف نقشه در حوزه سلامت طراحی شد، اظهار داشت: بر اساس اهداف قرار است 5 دانشگاه علوم پزشکی جزء دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گیرند که در حال حاضر 8 دانشگاه علوم پزشکی جزء دانشگاه‌های یک درصد دنیا قرار گرفتند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از رتبه 1600 به رتبه 800 جهانی ارتقا یافت و دانشگاه علوم پزشکی تهران به رتبه زیر 500 جهانی نایل شد ضمن آنکه تعداد دانشمندان یک درصد کشور نیز از 3 به 11 نفر افزایش یافت.

قانعی با تاکید بر اینکه بیشترین مقالات پر ارجاع مربوط به حوزه علوم پزشکی می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر 1200 ژورنال علمی در کشور موجود است که 86 درصد مجلات ایندکس شده در اسکوبوس مربوط به وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به اثرات رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، خاطر نشان کرد: بر این اساس از تیرماه رتبه بندی‌ها آنلاین خواهد شد و هر دانشگاه می‌تواند وضعیت خود را به صورت آنلاین رصد کند.

معاون تحقیقات و فناری وزارت بهداشت از افزایش تعداد مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی از 7 به 37 خبر داد و یادآور شد: علاوه بر برنامه ریزی برای ایجاد 6 اتاق تمیز، اقدام به تولید داروهای بیوتکنولوژی که ارز بری بالایی دارند نیز شده است.

تاریخ خبر جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲