اخبار / دانشگاه آزاد اسلامی / عرصه فعالیت سیاسی دانشجویان در دانشگاه آزاد باز می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

عرصه فعالیت سیاسی دانشجویان در دانشگاه آزاد باز می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اجازه استفاده سیاسی از دانشگاه آزاد را نمی‌دهم، گفت: تلاش می‌شود تا عرصه فعالیت سیاسی دانشجویان در دانشگاه آزاد باز شود. فرهاد دانشجو شامگاه سه‌شنبه در پایان دیدار خود با مراجع تقلید و علمای قم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص سیاست مدیریت جدید دانشگاه آزاد در زمینه فعالیت‌های تشکل‌های سیاسی اسلامی در این دانشگاه گفت: به گفته تشکل‌های عضو اتحادیه‌های اول، دوم و سوم، در دوره قبلی ریاست دانشگاه، دانشجویان با افکار و عقاید مختلف امکان فعالیت سیاسی آنچنان نداشتند.

وی با بیان اینکه نظام ما به برکت خون شهدا از آزادی مناسبی در چهارچوب قانون برخوردار است افزود: دانشجویان در دانشگاه‌ها باید کارهای تشکیلاتی را در دورن همین تشکل‌های سیاسی، اسلامی تمرین کنند تا در آینده در این زمینه به پختگی مناسبی برسند که در این راستا تلاش می‌شود عرصه فعالیت سیاسی دانشجویان در دانشگاه آزاد باز شود.

ماموریت همه افراد واحد آکسفورد لغو شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت فعلی مهدی هاشمی در دانشگاه آکسفورد ابراز داشت: در واحد آکسفورد دانشجویی مشغول به تحصیل نبوده و تنها چند کارمند در آنجا مشغول به کار بودند.

وی ادامه داد: نامه‌ای از سوی دولت انگلیس در خصوص فعالیت‌های این واحد به دانشگاه آزاد رسید که در آن اعلام شده بود به دلیل تحریم‌های موجود حساب این واحد دانشگاهی بسته خواهد شد.

دانشجو اضافه کرد: در این شرایط واحد آکسفورد به حالت تعلیق درآمد و اعلام کردیم مأموریت همه کسانی که به آنجا رفته‌اند لغو است و باید بازگردند.

کلیه تصمیمات دانشگاه آزاد مستقلانه گرفته خواهد شد

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در خصوص دخالت نمایندگان مجلس در چگونگی انتصاب‌های روئسای واحدهای این دانشگاه اظهار داشت: اینکه نمایندگان بخواهند در خصوص فعالیت‌های دانشگاه سئوال داشته باشند حق آن‌ها است و در این راستا باید شأن و جایگاه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حفظ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد از دانشگاه آزاد استفاده و بهره برداری سیاسی صورت گیرد افزود: بنده یک مدیر آکادمیک هستم که برنامه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی در رأس اولویت‌ها و برنامه‌های این دانشگاه است.

دانشجو با بیان اینکه از نظرات نمایندگان مجلس، سیاسیون، استانداران و جامعه علمی استقبال و استفاده خواهد شد افزود: کلیه تصمیمات دانشگاه آزاد اسلامی مستقلانه گرفته خواهد شد.

تنها 7 واحد از 42 واحد علوم تحقیقات مجوز دارند

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تنها 7 واحد از 42 واحد علوم تحقیقات دارای مجوز هستند افزود: سایر واحد‌ها قبل از اینکه مجوزهای لازم را اخذ کنند فعالیت‌های خود را آغاز کردند که این مسئله در دوره ریاست آقای جاسبی از سوی وزارت علوم بار‌ها تذکر داده شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اگر این مسئله حل نشود دانشجویان با مشکلاتی روبه رو خواهند شد افزود: اگر برای دانشجویان واحدهای علوم تحقیقات که مجوز فعالیت ندارند مدرکی در زمان فارغ التحصیلی صادر شود این مدارک در زمان اشتغال به کار آن‌ها با استعلام منفی روبه رو خواهد شد.

تلاش برای ارتقاء ارزش مدارک دانشگاه آزاد

دانشجو یکی از برنامه‌های دوره مدیریتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش ارزش مدارک این دانشگاه برشمرد و افزود: تلاش برای افزایش ارزش مدارک دانشگاه در چارچوب قانون است که در حال حاضر تعامل خوبی با وزارت علوم و بهداشت وجود دارد که سعی می‌شود با استفاده از ظرفیت موجود این مسئله حل شود.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱