اخبار / دانشگاهی / ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی اعلام شد / میزان تاثیر سوابق تحصیلی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

میزان تاثیر سوابق تحصیلی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون دستیاری گفت: سوابق تحصیلی برای بیش از ۹۰ درصد داوطلبان تنها در حد ۲ نمره است.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۶ هزار و ۷۹۰ نفر از میان داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی مجاز به انتخاب رشته هستند و می توانند از امروز دفترچه انتخاب رشته را از سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی دریافت کنند.

وی افــزود: دفترچــه انتخاب رشته چهل و سومین آزمون دستیاری پــزشکی امروز بر روی سایت مرکز سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مطالعه آن از میزان ظرفیت دانشگاه ها و چگونگی انتخاب رشته مطلع شوند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت یادآور شد: ظرفیت پذیرش در چهل و سومین دوره پذیرش دستیاری پزشکی ۳ هزار و ۳۰۰ نفر است.

وی با اشاره به میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون دستیاری گفت: سوابق تحصیلی در همه آزمون ها مانند آزمون دکتری، کارشناسی ارشد و سایر آزمون های کشوری تاثیر دارد. درباره آزمون دستیاری نیز این موضوع از دو سال پیش اطلاع رسانی شده بود که امسال نیز این تاثیر به صورت مثبت اعمال می شود.

پورکاظمی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی هایی که از سوی مرکز سنجش صورت گرفت تنها بر روی کمتر از ۸۰۰ نفر تاثیر مثبت دارد و در حدود بیش از ۹۰ درصد داوطلبان حداکثر نمره ای که بر نمره آنها اثر می گذارد ۲ نمره است. بنابراین داوطلبان از بابت تغییرات نمرات خود نگرانی نداشته باشند. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵