اخبار / تحصیلات تکمیلی / طول مدت تحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

طول مدت تحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي اعلام شد

طول مدت تحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي اعلام شد، براين اساس طول مدت تحصيل در مقطع كارداني به طور معمول 2 سال در مقطع كارشناسي 4 سال، در مقطع كارشناسي ارشد پيوسته 5 سال و دكتراي حرفه‌اي 7 سال است.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، طول مدت تحصيل در مقطع كارداني به طور معمول 2 سال و حداكثر مجاز 3 سال است، طول مدت تحصيل در مقطع كارشناسي به طور معمول 4 سال و حداكثر مجاز 6 سال است، طول مدت تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد پيوسته به طور معمول 5 سال و حداكثر مجاز 7 سال و دكتراي حرفه‌اي به طور معمول 7 سال و حداكثر مجاز 9 و نيم سال است.

داوطلبان واجد شرايط، در صورت مجاز بودن، از نظر تعداد انتخاب كدرشته‌هاي تحصيلي هر يك از دوره‌ها تا سقف 100 انتخاب، محدوديتي ندارند.

دانشجويان دوره‌هاي شبانه، نيمه حضوري، مجازي و بين‌المللي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و همچنين دانشگاه پيام‌نور و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي كه از معافيت تحصيلي استفاده نمي‌كنند، مي‌توانند بدون انصراف از تحصيل در آزمون سراسري ثبت‌نام و شركت كنند. بديهي است در صورت موفقيت و قبل از ثبت‌نام در رشته قبولي جديد، بايد از رشته قبولي قبلي خود انصراف قطعي كنند.

پذيرفته شدن در دوره‌هاي شبانه، نيمه حضوري، مجازي و بين‌المللي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و همچنين دانشگاه پيام‌نور و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي به عنوان يك نوبت قبولي از حداكثر 2 نوبت قبولي مجاز در آزمون سراسري محسوب نمي‌شود.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰