اخبار / دانشگاهی / طرح جديد وزارت علوم برای پذيرش دانشجوی دکتری و ارشد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

طرح جديد وزارت علوم برای پذيرش دانشجوی دکتری و ارشد

دریافت جز.ات، سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کارشناسی ارشد سراسریرئيس دانشگاه علم و صنعت از بررسي طرح جديد وزارت علوم براي پذيرش دانشجوي دکتري و ارشد خبر داد.
محمد علي برخورداري در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالي در خصوص جلسه روسا دانشگاه ها گفت: جلسه روساي دانشگاه که به ميزباني دانشگاه تهران در پرديس کيش برگزار شد، در ادامه جلساتي است که چند وقتي است شروع شده و دانشگاه هاي بزرگ در مورد مسائل مشترک بين دانشگاهي و وزارت علوم بحث و گفتگو مي کنند تا راه حل هايي را در خصوص مشکلات موجود در حوزه هاي مختلف ارائه کنند.
وي افزود: بيشتر مسائلي که در اين جلسه مطرح شد در حوره آموزشي بود از اين رو معاون آموزشي وزارت علوم نيز در جلسه حضور داشتند و در خصوص موضوع پذيرش دانشجوي ارشد و دکترا و پذيرش دانشجوي استعداد درخشان و ممتاز موضوعاتي مطرح شد. همچنين در خصوص اختيارات دانشگاه که قانون پيش بيني آن را کرده و بايد اختيار برخي موضوعات به دانشگاه ها واگذار شود نيز مباحثي مطرح شد.
رئيس دانشگاه علم و صنعت در خصوص اين اختيارات گفت: اين اختيارات در حوزه هاي مختلف است که مباحث آموزشي آن در جلسه اخير مطرح شد به عنوان مثال اصلاح برنامه هاي درسي و آموزشي که عملا متمرکز در وزارت علوم انجام مي شد. مقرر شد که اين موضوعات به دانشگاه ها محول شود و خود دانشگاه ها اين فعاليت ها را انجام دهند.
برخورداري در پاسخ به سوالي در خصوص آزادي عمل دانشگاه ها در حوزه هاي مختلف گفت: برخي تصور مي کنند وقتي صحبت از آزادي عمل مي شود يعني دانشگاه هر کاري دلش خواست انجام دهد که اينچنين نيست. در قانون مشخص شده که لازم نيست بصورت متمرکز در وزارت علوم انجام شود، بلکه در دانشگاه ها افراد داراي صلاحيت حضور دارند و لذا بايد به دانشگاه ها اعتماد کرد و کارها به خود دانشگاه ها واگذار شود و نهاد ديگري درگير آن نشود.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه طرح جديد وزارت علوم در حوزه پذيرش دکترا و کارشناسي ارشد چيست؟ گفت: وزارت علوم قبول دارد که اين شيوه پذيرش ها در دوره دکترا و کارشناسي ارشد با نظر دانشگاه ها انجام شود که البته اين موضوع در مرحله نظر و بررسي است و به زودي نهايي مي شود. چون دانشگاهها در عمل درگير اين موضوعات هستند و تجربه دارند بايد نظر آنها حتما لحاظ شود و اين منطقي تر و بهتر است. اينکه ظرفيت جذب دانشجو بالا برود و امکانات مانند استاد و آزمايشگاه نباشد اين درست نيست و بايد اولويت ها و نياز کشور نيز مد نظر قرار بگيرد.
دریافت جز.ات، سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کارشناسی ارشد سراسری

تاریخ خبر دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴