اخبار / دانشگاهی / طراحی نرم‌افزار ضدسرقت علمی برای مقالات فارسی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

طراحی نرم‌افزار ضدسرقت علمی برای مقالات فارسی

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی از طراحی نرم‌افزار ضد سرقت علمی برای مقالات در این پژوهشکده خبر داد و افزود: این نرم‌افزار با همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اجرایی می‌شود.
به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر رامین شقاقی با اشاره به اینکه مشکل موضوع سرقتهای علمی و ادبی از مشکلات جامعه علمی، استادان و دانشجویان است، خاطرنشان کرد: پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی در راستای اهداف و ماموریت‌های جهاد دانشگاهی سعی دارد برای این موضوع از طریق طراحی و تولید نرم‌افزاری کارآمد، راهکار مناسب ارائه کند.
معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه طراحی این نرم‌افزار از شش ماه پیش با همکاری «ایران داک» کلید خورده، افزود: یک تیم متخصص از فارغ‌التحصیلان دکتری و کارشناسی ارشد در رشته‌های هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات برای طراحی این نرم‌افزار فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه چنین نرم‌افزاری برای مقالات و پایان‌نامه‌ها به زبان انگلیسی وجود دارد، افزود: تلاش می‌کنیم این نرم‌افزار با توجه به کثرت تولید مقالات علمی در داخل کشور به زبان فارسی نیز طراحی و تولید شود تا به بسیاری از مشکلات مبتلا به جامعه علمی و دانشگاهی پاسخ درخور داده شود.
شقاقی با اشاره به اینکه این نرم‌افزار می‌تواند برای دانشگاه‌ها و مراکز علمی بسیار ارزشمند و سازنده باشد، اظهار کرد: تلاش این است که این نرم‌افزار تا چند ماه آینده نهایی شور و استفاده از آن برای جامعه قابل استفاده باشد.
‌وی از انجام بیش از 50 پروژه پژوهشی در پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها از طریق گروه‌های سه گانه پژوهشی توسعه مدل‌های کسب و کار، گروه پژوهشی سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته و گروه پژوهشی دیجیتال انجام می‌شود.
بر اساس این گزارش، پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی در عرصه پژوهش‌ها و آموزش‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین برگزاری پژوهش‌های علمی و تخصصی در زمینه بکارگیری فناوری اطلاعات فعالیت‌های شاخصی را به انجام رسانده است.

تاریخ خبر سه شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۲