اخبار / دانشگاهی / ضوابط ثبت‌نام در رشته‌های آزمون دکتری پزشکی اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ضوابط ثبت‌نام در رشته‌های آزمون دکتری پزشکی اعلام شد

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضوابط ثبت‌نام در رشته‌ها آزمون دوره دکتری گروه پزشکی را اعلام کرد.
<>آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا‌، درباره ثبت‌نام دوره دکتری گروه پزشکی اعلام کرد: پذیرفته‌شدگان باید با همراه داشتن مدارک مورد نیاز از 26 تا 27 شهریور به اداره آموزش دانشگاه محل قبولی یا سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنند.

<>وی ادامه داد: در آزمون دوره دکتری یک هزار و 435 نفر پذیرفته شدند که یک هزار و 380 نفر در دوره دکتری آموزش‌محور و 55 نفر در دوره دکتری پژوهش‌محور پذیرش شدند. عدم مراجعه و ثبت‌نام هر یک از پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌های مقرر به منزله انصراف است و هیچ‌گونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد بود.

<>رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان ترم آخر نیز باید مدارکی که نشان‌دهنده فراغت از تحصیل تا تاریخ 31 شهریور ارائه دهند.

<>بر اساس اعلام اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی، از تمامی پذیرفته‌شدگان آزمون دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی که سند تعهد محضری به محل اشتغال خود ندادند یا بورسیه وزارت متبوع و سازمان‌های دیگر نیستند (به غیر از دانشگاه‌های شهریه‌پرداز و آزاد اسلامی) تعهد محضری دریافت می‌شود.

<>مستخدمان رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مؤسسات تابعه و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، تعهدات خاص استخدامی به واحدهای مربوطه خواهند سپرد.

<>مستخدمان رسمی سایر وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت، چنانچه هزینه‌های تحصیلی توسط دستگاه مربوطه تقبل و به دانشگاه پذیرنده دانشجو پرداخت شود، از سپردن تعهد عام معاف خواهند بود.

<>براساس آئین‌نامه‌ها و به‌منظور جلوگیری از تقلب و تخلف در آزمون‌های ورودی، در صورت اثبات عدم صحت مدارک ارسالی توسط داوطلب و یا هرگونه تقلب در همه مراحل آزمون، در هر زمان از تحصیل، از ادامه تحصیل داوطلب ممانعت به عمل می‌آید و طبق مقررات عمل خواهد شد.

<>در رشته‌هایی که دانشجو به‌صورت مشترک بین دو دانشگاه پذیرش می‌شود، فرد پذیرفته‌شده دانشجوی دانشگاه مبدأ (اول) خواهد بود.

<>همچنین کارنامه برای مردودین حاوی نمره خام درس به درصد، نمره تراز درس به درصد، نمره کتبی، نمره آخرین فرد دعوت‌شده به مصاحبه، رتبه در سهمیه و رتبه در کل و برای پذیرفته‌شدگان مرحله اول علاوه بر موارد فوق، نمره مصاحبه، نمره نهایی و همچنین رتبه داوطلب و رتبه آخرین فرد پذیرفته‌شده در سهمیه آزاد در هر انتخاب خواهد بود.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷