اخبار / دانشگاهی / صدور مدرک دانشجویان 91و90 توسط دانشگاه تهران-برگرداندن امکانات دانشگاه‌ها به وضعیت قبلی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

صدور مدرک دانشجویان 91و90 توسط دانشگاه تهران-برگرداندن امکانات دانشگاه‌ها به وضعیت قبلی

جزییات توافقات کلی آموزشی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام شد.
به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صورت‌جلسه سرپرستان دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران و مسئولان آموزشی دانشگاه در خصوص مسائل آموزشی پس از انتزاع به شرح زیر است:
- در مواردی که کلاس نظری دروس برای دانشجویان ورودی سال 89 و قبل از ادغام که با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران باقی مانده است، دانشکده‌ها می‌توانند با هماهنگی طرفین، کلاس مشترک برگزار کنند.- دانشجویان ورودی سال تحصیلی 91-90 و 92-91 که با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شده‌اند، به عنوان دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران تلقی می‌شوند و مدرک آنان در پایان دوره آموزش توسط این دانشگاه صادر خواهد شد. این دانشجویان در صورت تمایل و با موافقت دانشگاه علوم پزشکی تهران، می‌توانند طبق مقررات به صورت میهمان در دانشگاه علوم پزشکی ایران و یا سایر دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهند.- آموزش و مدیریت دانشجویان ورودی سال تحصیلی 93-92 که با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران و به تفکیک پذیرفته شده‌اند، به صورت مستقل و با مسئولیت هر یک از دانشگاه‌ها پیگیری خواهد شد. - در مورد موضوعات مربوط به دانشکده‌های مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی، فناوری‌های نوین، علوم رفتاری و اعصاب و شعبه بین‌الملل بر اساس توافقات حاصل در بندهای مربوط به دانشکده‌ها اقدام خواهد شد. در صورت بروز اختلاف بر اساس شورایی که حسب موافقت روسای دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران اتخاذ تصمیم خواهد شد.- در خصوص دانشکده تغذیه مقرر شد، حداکثر تا پایان ترم اول سال تحصیلی 93-92 در محل فعلی دانشگاه علوم پزشکی ایران کلاس و امکانات آموزشی تامین شود.- کلیه امکانات، فضاها، تجهیزات و همچنین اعضای هیات علمی و کارکنان که در سال 1389 متعلق به دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران بوده، پس از طی مراحل اداری و ابلاغ وزیر بهداشت مجددا تحویل دانشگاه مربوط خواهد شد.
موضوعات مربوط به دانشکده‌های پزشکی - کلیه دانشجویان پزشکی که در سال 91 و 90 با کد رشته محل‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شده‌اند، در دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه تحصیل خواهند داد و دانشگاه علوم پزشکی ایران موظف به همکاری در تامین شرایط و امکانات مورد نیاز از قبیل مساعدت در فضای کلاسی و آزمایشگاهی، همکاری اعضای هیات علمی و رده‌های کارشناسی می‌باشد. در صورت تمایل روسای دانشکده‌ها می‌توانند در خصوص تامین شرایط و امکانات، تفاهم‌نامه مبادله کنند. موضوعات مروبط به دانشکده‌های پیراپزشکی - دانشجویان ورودی قبل از سال 89 و ورودی سال 92 که با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران به صورت مستقل پذیرش شده‌اند، به تفکیک و به صورت مستقل توسط هر یک از دانشکده‌ها مدیریت خواهند شد. حسب مورد دانشکده‌ها می‌توانند با هماهنگی طرفین، کلاس مشترک برای دروس نظری برگزار کنند. - با توجه به بعد مسافت و بنا به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط دانشکده‌ها، برای آموزش دروس تربیت‌بدنی و معارف اسلامی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران استفاده خواهد شد. - دانشکده‌ها برنامه‌ تفکیک فضای اداری را به نحوی طراحی و پیش‌بینی کنند که بر اساس برنامه‌ریزی دانشکده پیراپزشکی ایران از این فضاها استفاده شود. استفاده از فضاهای آموزشی بر اساس برنامه آموزشی تنظیم شده برای ترم آتی که مورد توافق مشترک دو دانشکده است، انجام خواهد شد. مدیریت هر یک از دانشکده‌ها مستقل و در یک فضا (فضای فعلی دانشکده پیراپزشکی) مستقر خواهد بود. موضوعات مربوط به دانشکده‌های توانبخشی - دانشجویان ورودی قبل از سال 89 و ورودی سال 92 که با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران به صورت مستقل پذیرش شده‌اند، به تفکیک و به صورت مستقل توسط هر یک از دانشکده‌ها مدیریت خواهند شد. با توجه به توافقات صورت گرفته توسط دانشکده‌ها، کلیه کلاس‌ها در ترم آتی به صورت مشترک برگزار خواهد شد. - در مورد دانشجویانی که با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرش شده‌اند و فقط دانشگاه علوم پزشکی ایران مجوز آن را دارد. این دانشجویان در واحدهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه تحصیل داده و در پایان دوره آموزش پس از اخذ مجوز از شورای گسترش، مدرک تحصیلی این دانشجویان توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران صادر خواهد شد. - استفاده از فضاهای آموزشی و اداری بر اساس برنامه آموزشی تنظیم شده برای ترم آتی که مورد توافق مشترک دو دانشکده است، انجام خواهد شد. مدیریت هر یک از دانشکده‌ها مستقل و در یک فضا (فضای فعلی دانشکده توانبخشی) مستقر خواهد بود. موضوعات مربوط به دانشکده‌های بهداشت - دانشجویان ورودی قبل از سال 89 و ورودی سال 92 که با کد رشته محل‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران به صورت مستقل پذیرش شده‌اند، به تفکیک و به صورت مستقل توسط هر یک دانشکه‌ها و در محل فیزیکی هر یک از دانشکده‌ها مدیریت خواهند شد.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲