اخبار / تحصیلات خارج / صدور مجوز برای 84 موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

صدور مجوز برای 84 موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از صدور مجوز برای فعالیت 84 موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور خبر داد. مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از صدور مجوز برای فعالیت 84 موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مسلمی نائینی ضمن اشاره به صدور مجوز برای فعالیت 84 موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور اضافه کرد: فراخوان مراکز متقاضی اعزام دانشجو به خارج از کشور مردادماه امسال پس از پنج سال وقفه در وزارت علوم اعلام شد که حدود 800 نفر در آن به صورت الکترونیکی، ثبت نام کردند.   وی افزود: کارگروه نظارت بر موسسات اعزام دانشجو به خارج مستقر در وزارت علوم پس از بررسی 250 پرونده که مدارک آنها به صورت کامل ارسال شده بود، تعداد 120 تقاضا را دارای شرایط و حدنصاب لازم، شناخته و در نهایت، 84 مورد را تایید کرد. مدیرکل بورس و امور دانشجویان وزارت علوم همچنین از تلاش این وزارتخانه برای تشکیل اتحادیه موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور خبر داد و ساماندهی این موسسات را از جمله سیاست های وزارت علوم برشمرد.
وی با اعلام دعوت از مدیران موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور در آینده ای نزدیک، اظهار داشت: این مدیران برای تشکیل یک اتحادیه صنفی، گرد هم می آیند که وزارت علوم مثل گذشته با تشکیل این اتحادیه، نقش نظارتی خود همچنان حفظ خواهد کرد. مسلمی نائینی از مسئولان موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور خواست با توجه به وجود ظرفیت های کافی برای تحصیل دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی در داخل کشور، تا آنجا که ممکن است از اعزام دانشجو در این مقاطع به خارج خودداری کرده و توان خود را بر روی اعزام دانشجویان به کشورهای خارجی برای تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی متمرکز کنند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹