اخبار / دانشگاهی / شیوه انتخاب دانشجوی نمونه توسط دانشگاه ها تغییر کرد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

شیوه انتخاب دانشجوی نمونه توسط دانشگاه ها تغییر کرد

<>مدیرکل امور دانشجویی سازمان امور دانشجویان چگونگی تدوین شیوه نامه جدید انتخاب و معرفی دانشجوی نمونه را تشریح کرد.

<>دکتر صمد حاج جباری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری مراسم انتخاب و معرفی دانشجویان نمونه کشوری در اواخر سال ۹۳ گفت: مراسم تقدیر و معرفی دانشجویان نمونه کشوری طبق روال هر سال در فصل بهار و در اریبهشت ماه ۹۴ برگزار می شود.

<>وی ادامه داد: قرار بود دانشگاه‌ها براساس آیین نامه داخلی خود دانشجویان نمونه را به سازمان امور دانشجویان معرفی کنند که این کار درحال انجام است و دانشجویان نمونه به تدریج در حال معرفی شدن هستند.

<>مدیرکل امور دانشجویی سازمان امور دانشجویان افزود: امسال قرارشد دانشگاه‌ها برای معرفی دانشجویان نمونه، آیین نامه داخلی خود را تنظیم کنند که به همراه معرفی دانشجویان نمونه، آیین نامه مذکور را نیز برای سازمان ارسال خواهند کرد تا مشخص شود براساس چه مکانیزمی دانشجویان معرفی شده اند.

<>وی ادامه  داد: قرار است براساس جمع بندی آیین نامه هایی که توسط دانشگاه ها ارسال شده است معرفی دانشجوی نمونه در سال آینده تنظیم شود.

<>حاج جباری افزود: سال‌های گذشته دانشگاه‌ها براساس یک آیین نامه واحد دانشجویان نمونه را معرفی می کردند که بعضا دانشگاه ها به برخی از معیارها و امتیازاتی که به برخی رشته‌ها ارایه شده بود نقد داشتند از این رو قرار شد دانشگاه ها براساس آیین نامه ای که تنظیم کرده اند دانشجویان نمونه را معرفی کنند و آیین نامه را به سازمان ارسال کنند که توسط کارگروه تخصصی لحاظ شود.

<>وی ادامه داد: در بازنگری آیین نامه جدید سعی می شود که امتیازات متوازن تر لحاظ شود به عنوان مثال آیین نامه موجود امتیازت انجمن های علمی نسبت به سایر تشکل‌ها کمتر بوده که مقررشد که در شیوه نامه جدید این امتیازات متوازن تر شوند.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳