اخبار / علمی، پژوهشی / شناسایی کلیه نخبگان ایرانی مقیم خارج- برنامه ریزی برای بازگشت نخبگان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

شناسایی کلیه نخبگان ایرانی مقیم خارج- برنامه ریزی برای بازگشت نخبگان

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از شناسایی کلیه نخبگان و مخترعان ایرانی مقیم خارج از کشور خبر داد و گفت: برای بازگشت این افراد به کشور باید برنامه هایی تدوین شود. به گزارش خبرگزاری مهر دکتر سعید سهراب پور در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای اختراعات دماوند، افزود: در سال های اخیر امکانات و تجهیزات علمی در کشور برای حمایت از صاحبان ایده، افزایش چشمگیری یافته است. قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به حضور مخترعان در خارج از کشور، خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته تمامی نخبگان و مخترعان ایرانی که در خارج از کشور مستقر هستند، شناسایی شده اند، از این رو باید برنامه ریزی های لازم برای بازگشت آنها به وطن و تعامل با آنها تدوین شود.
  سهراب پور اضافه کرد: با جمع آوری و ثبت اطلاعات نخبگان ساکن در داخل و خارج از کشور راهی برای ارتباط گیری با نخبگان ایرانی در خارج برای ترغیب آنها به بازگشت و حمایت از کسانی که در داخل کشور حضور دارند، فراهم شده است.
  وی بر ضرورت توسعه بسترهای لازم برای حضور نخبگان در کشور تاکید کرد و ادامه داد: اگر حمایت ها از صاحبان ایده به روز باشد علاوه بر جلوگیری از خروج مغزها، نخبگان ایرانی ساکن در خارج برای بازگشت به کشور ترغیب خواهند شد.

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۱