اخبار / دانشگاهی / شرط فعالیت مجدد موسسات غیرانتفاعی با ظرفیت پذیرش صفر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

شرط فعالیت مجدد موسسات غیرانتفاعی با ظرفیت پذیرش صفر

رییس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی از شرط لازم برای شروع فعالیت موسساتی که طبق بررسی ها ظرفیت پذیرش شان صفر شده خبر داد.

علی آهون منش رییس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در راستای بررسی ها و سطح‌بندی وزارت علوم این نتیجه که باید ظرفیت پذیرش برخی از موسسات صفر شود، حاصل شد.
رییس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش حدود 40 موسسه صفر شده است، ادامه داد: ظرفیت صفر به این معنا است که فعالیت موسسه تا رضایت کامل وزارت علوم متوقف می‌شود و به معنای خروج دانشجو از دانشگاه نیست.
آهون‌منش اظهار داشت: موسساتی که ظرفیتشان صفر می شود به محض اینکه به حد نصاب استانداردهای لازم (مشخص شده از سوی وزارت علوم) برسند، مجدد می توانند فعالیت خود را شروع کنند.
 گفتنی است؛ کارن ابری‌نیا مدیرکل دفتر آموزش عالی وزارت علوم با اشاره به این مسئله پیش‌تر اعلام کرد: همانطور که با توجه به بخش خصوصی طی دو سه سال اخیر حدود شش موسسه را به دانشگاه ارتقا دادیم، همانطور هم اگر موسسه ای کیفیت های لازم را نداشته باشد برای بالا بردن سطح کیفیت به آنها مهلت داده می شود.
این درحالی است که علاوه بر صفر شدن ظرفیت برخی از موسسات، حدود 9 موسسه هم کارشان به تعطیلی کشیده شده است.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های 
مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵