اخبار / دانشگاهی / شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان پزشکی عمومی تغییر می‌کند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان پزشکی عمومی تغییر می‌کند

 دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3
دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت، با بیان اینکه شرط فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی عمومی تغییر می کند، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در وزارت بهداشت، دانشجویانی که در آزمون پیش کارورزی اسفند ماه امسال قبول شده و وارد دوره اینترنی می شوند، ضرورت دارد در آزمون “مهارت عملی” به عنوان یکی از شروط فارغ التحصیلی شرکت کنند.

دکتر طاهره چنگیز در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، با اعلام این مطلب از برنامه وزارت بهداشت برای برگزاری “آزمون پیش کارورزی” مهارت عملی به عنوان یکی از شروط فارغ التحصیلی پزشکان عمومی خبر داد و افزود: برای اصلاح آزمون های دوره های پزشکی عمومی در وزارت بهداشت چند اقدام انجام شده که یکی از این کارها برگزاری آزمون صلاحیت بالینی یا آزمون مهارتی عملی پایان دوره است.

وی در ادامه تصریح کرد: اولین دوره این آزمون دی ماه سال گذشته به صورت کشوری برگزار شد و دومین نوبت آن نیز 23 اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است این آزمون هر سال سه ماه یک‌بار تکرار شود.

این مقام مسؤل در وزارت بهداشت، در خصوص جزئیات برنامه آزمون مهارت عملی پایان دوره به عنوان یکی از شروط فارغ التحصیلی پزشکان عمومی اظهار کرد: اگر شورای عالی برنامه ریزی تایید کند، این آزمون به عنوان یکی از شرایط فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی عمومی لحاظ خواهد شد. در حال حاضر منتظر هستیم ابتدا دانشگاهها آمادگی برگزاری آزمون را فراهم کنند بعد به مرحله تصویب برسانیم.

دکتر چنگیز یادآور شد: مرکز برگزاری آزمون مهارت عملی دوره های پزشکی عمومی تا پایان سال جاری در تمامی دانشکده های پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی راه اندازی خواهد شد. در حال حاضر از بین 42 دانشکده دولتی 30 دانشکده موفق به راه اندازی این مرکز شده‌اند.

وی تاکیــد کرد: برنامه وزارت بهداشت این اســـت که دانشجویانی که در آزمون پیش کــارورزی اسفند ماه امسال قبول و وارد دوره اینترنی می شوند دوره کارآموزی این دانشجویان حدود یک سال و نیم طول خواهد کشید مشمول آزمون مهارت عملی به عنوان یکی از شروط فارغ التحصیلی خواهند شد.
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3 

تاریخ خبر سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵