اخبار / دانشگاهی / شرایط و نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کاردانی به کارشناسی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

شرایط و نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کاردانی به کارشناسی

شرایط و نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نهایی رشـته‌های تحصیلی متمرکز و ‌معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت ‌پذیرش رشته تحصیلی نیمه‌متمرکز فوریت‌های پزشکی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه و‌ نوبت‌دوم(شبانه) کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پردیس‌های خودگردان و مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی، پردیس‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان، نیمه‌حضوری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی و رشته‌های تحصیلی الکترونیکی(مجازی) درسال تحصیلی 97-1396 که‌ گزینش ‌آنها به‌روش ‌متمرکز صورت‌ گرفته ‌است، در پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است.<>همه پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام، تاریخ ثبت‌نام و مدارک لازم برای ثبت‌نام باید به پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند اما درصورتی که دانشگاه یا مؤسسه‌ای، در پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی خود برنامه زمانی برای ثبت‌نام درج نکرده باشد، پذیرفته‌شدگان این قبیل مؤسسات باید در یکی از روزهای شنبه 1 یا یکشنبه 2 مهر برای ثبت‌نام به محل قبولی خود مراجعه کنند.

<>پذیرفته‌شدگان دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و کشاورزی تحت پوشش دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید برای اطلاع از زمان، نحوه و شرایط ثبت‌نام به وب‌سایت سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به نشانی www.tvu.ac.ir یا به سایت دانشکده یا آموزشکده محل قبولی خود مراجعه کنند.

<>آن‌‌دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ فهرست‌ اسامی‌ آنان‌ جزو معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ پذیرش رشته‌ تحصیلی نیمه متمرکز کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی (کد رشته‌محل‌های 1197 تا 1232 مربوط به کد رشته امتحانی 114 گروه آموزشی پزشکی) در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام شده، باید برای آگاهی از زمان و مکان برگزاری مصاحبه، به اطلاعیه این سازمان که در روز دوشنبه 17 مهر در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و همچنین در نشریه‌ پیک سنجش درج خواهد شد، مراجعه کنند.

<>مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌

<>

<>ردیف

<>مدارک

<>توضیحات

<>1

<>اصل شناسنامه و یک برگ تصویر از تمام صفحات آن

<>-

<>2

<>اصل کارت ملی و دو برگ تصویر پشت و روی آن

<>-

<>3

<>شش قطعه عکس تمام رخ 4×3 تهیه شده درسال جاری

<>-

<>4

<>مدرک‌ ‌وضعیت ‌نظام ‌وظیفه(برای برادران)

<>مطابق با ‌یکی از کدهای مندرج در صفحه 5 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون که در همین دستورالعمل نیز برای یادآوری درج شده است.

<>5

<>اصل حکم مرخصی سالانه برای کارمندان دولت یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط سازمان متبوع

<>تحصیل در دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی تمام وقت است، لذا کارمندان دولت در صورتی می‎توانند به تحصیل بپردازند که اصل موافقتنامه رسمی و بدون قید و شرط وزارتخانه یا سازمان متبوع خود را مبنی بر شرکت در همه کلاس‎ها، آزمایشگاه‎ها، کارآموزی‎ها و فعالیت‎های دیگر دوران تحصیل به همراه مدارک ثبت‎نام به مؤسسه آموزش عالی محل قبولی عرضه کنند.

<>6

<>اصل یا گواهی مدرک کاردانی (فوق دیپلم)

<>- برای‌ آن‌دسته‌ از پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ ارائه‌ اصل یا گواهی مدرک‌ کاردانی امکان‌پذیر نباشد، لازم است اصل گواهی تأیید شده ‌توسط ‌دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک کاردانی با محتوای فرم شماره 7 پیوست دستورالعمل ثبت‌نامی ارسال شده به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی محل قبولی را ارائه نمایند که درآن قید شده باشد «اشتغال به تحصیل نامبرده مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات وفناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌باشد». در صورتی که فرد پذیرفته‌شده در آزمون، تا تاریخ مقرر فارغ‌التحصیل نشده باشد، قبولی وی «کان لم یکن» تلقی خواهد شد.

<>- طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه که دوره سطح یک را طبق برنامه تعیین شده در مصوبه جلسه 368 مورخ 1374/11/3 شورای عالی انقلاب گذرانده‌اند، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ‌التحصیلان دوره کاردانی دانشگاه‌ها برخوردار بوده و براساس مصوبه 568 مورخ 83/07/28 شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجاز به شرکت در این آزمون برای انتخاب تمامی رشته‌های گروه آموزشی علوم انسانی بوده‌اند و پس از قبولی با ارائه گواهی اتمام دوره سطح یک مورد تأیید حوزه علمیه، می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

<>تذکر: دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان دوره‌های بالاتر از کاردانی(بجز مورد مندرج در ردیف‌ 15 همین جدول)، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در این آزمون نبوده‌اند.

<>7

<>اصل ‌حکم ‌استخدامی و یا گواهی کارمندان رسمی و یا پیمانی وزارتخانه‌ها‌، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی

<>پذیرفته‌شدگان دوره‌های نوبت دوم (شبانه) با استفاده از سهمیه کارمندی - کارمندان مشمول سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

<>8

<>ارائه ‌اصل‌ گواهینامه انجام خدمات قانونی مقرر(طرح لایحه نیروی انسانی) یا گواهی معافیت از آن

<>- ‌پذیرفته‌شدگان دارای مدرک کاردانی گروه آموزشی پزشکی- پایان ‌طرح‌ نیروی ‌انسانی‌ آنان تا تاریخ 96/06/31 و یا 96/11/30 باشد یا گواهی معافیت از خدمت لایحه طرح.

<>- فارغ‌التحصیلان‌ دوره‌های‌ کاردانی‌ گروه‌ آموزشی‌ پزشکی‌ که‌ در حال‌ انجام‌ طرح‌ لایحه‌ نیروی‌ انسانی‌ می‌‌باشند و تاریخ‌ پایان‌ طرح‌ آنها بعد از 96/06/31 و یا 96/11/30 می‌باشد، مجاز به‌ انتخاب‌ رشته‌های‌ تحصیلی‌ نیمسال‌ اول‌ (پذیرش برای مهرماه 1396) و نیمسال دوم (پذیرش برای بهمن‌ماه 1396) بوده‌اند، بدیهی‌ است در صورت‌ موفقیت،‌ لازم‌ است‌ ضمن‌ تسویه‌ حساب‌ کامل‌ از محل‌ خدمت، گواهی‌ مربوط را به‌همراه‌ سایر مدارک‌ ثبت‌‌نامی‌ خود به‌ مؤسسه‌ آموزش‌ عالی‌ ذی‌ربط ارائه‌ نمایند. این‌دسته‌ از داوطلبان‌ باید باقیمانده‌ طرح‌ لایحه‌ نیروی‌ انسانی‌ خود را پس‌ از پایان‌ دوره‌ کارشناسی‌ ناپیوسته‌ انجام‌ دهند.

<>- کاردان‎های‌ شاغل‌ و نیز کاردان‎های‌ متعهد خدمت‌ رشته‌های‌ بهداشت‌ محیط، بهداشت خانواده و مبارزه با بیماریها در صورت‌ پذیرفته‌ شدن‌ در آزمون‌ کارشناسی ناپیوسته‌ تنها پس‌ از ارائه‌ موافقتنامه از سازمان‌ متبوع‌ مجاز به‌ ثبت‎نام‌ و ادامه‌ تحصیل‌ خواهند بود.

<>9

<>ارائه ‌اصل‌ گواهینامه حد‌اقل یک سال سابقه کار به صورت رسمی، پیمانی و یا قراردادی

<>- کاردان‌های مامایی شاغل در طرح پزشک خانواده استان‌ها که با استفاده از سهمیه موضوع مصوبه شصت و پنجمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی مورخ 95/12/14 (سهمیه 40 درصد ظرفیت پذیرش دوره‌های روزانه و نوبت دوم «شبانه» رشته محل‌های کارشناسی ناپیوسته مامایی هر استان) پذیرفته‌شده اند، لازم است گواهینامه حد‌اقل یک سال سابقه کار به صورت رسمی، پیمانی و یا قراردادی را از محل اشتغال خود اخذ و به هنگام ثبت‌نام در رشته قبولی، ‌اصل‌ آن را به دانشگاه یا دانشکده محل قبولی خود ارائه و نسبت به سپردن تعهد خدمت در طرح پزشک خانواده در همان استان محل خدمت به مدت سه برابر طول مدت تحصیل اقدام نمایند.

<>10

<>موافقتنامه‌ رسمی‌ از محل‌ خدمت‌ مبنی‌ بر عدم‌ همزمانی‌ و تداخل‌ ادامه‌ تحصیل با ادامه‌ خدمت‌ طرح نیروی انسانی

<>فارغ‌التحصیلان‌ دوره‌های‌ کاردانی‌ گروه‌ آموزشی‌ پزشکی‌ که‌ مشغول‌ انجام‌ طرح‌ لایحه‌ نیروی‌ انسانی‌ می‌باشند، در صورت‌ قبولی با ارائه‌ موافقتنامه‌ رسمی‌ از بالاترین‌ مقام‌ مسؤول‌ محل‌ خدمت‌ خود مبنی‌ بر عدم‌ همزمانی‌ و تداخل‌ ادامه‌ تحصیل‌ با ادامه‌ خدمت‌ آنان، نیازی‌ به‌ ترخیص‌ از خدمت‌ ندارند و می‌توانند همزمان‌ با تحصیل‌ به‌ انجام‌ طرح‌ لایحه‌ نیروی‌ انسانی‌ بپردازند.

<>11

<>مجوز ادامه تحصیل و یا تأییدیه تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

<>براساس ماده 10 دستورالعمل بازپرداخت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آن‌دسته از فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی دانشگاه‌های علوم پزشکی که از مزایای صندوق بهره‌مند شده‌اند، درصورت قبولی در آزمون، لازم است برای ثبت‌نام از صندوق رفاه مجوز ادامه تحصیل یا تسویه حساب دریافت نمایند و تأییدیه مربوط را هنگام ثبت‌نام به دانشگاه محل پذیرش ارائه نمایند.

<>12

<>تأییدیه تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

<>براساس‌ مفاد ماده‌ 7 دستورالعمل‌ شماره‌ 31902 مورخ‌ 64/05/28 صندوق‌ رفاه‌ دانشجویان‌ وزارت‌ علوم، تحقیقات‌ و فناوری‌، آن‌دسته‌ از فارغ‌التحصیلان‌ دوره‌های‌ کاردانی‌ رشته‌های‌ تحصیلی‌ غیرپزشکی‌ که‌ از مزایای‌ صندوق‌ مذکور بهره‌مند شده‌اند، در صورت‌ قبولی در آزمون‌ پذیرش ‌دانشجو از دوره‌ کاردانی‌ به‌ دوره‌ کارشناسی‌ ناپیوسته‌ سال‌ 1396، لازم است با صندوق‌ رفاه‌ دانشجویان‌ تسویه‌ حساب‌ نموده‌ و تأییدیه مربوط را در زمان‌ ثبت‌‌نام‌، به‌ دانشگاه‌ یا مؤسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ قبولی‌ خود ارائه‌ نمایند.

<>13

<>حکم کارگزینی و فرم موافقتنامه کتبی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت شاغلان رسمی یا پیمانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل آنان

<>1- دارا بودن حکم کارگزینی مبنی ‌بر استخدام رسمی یا پیمانی در زمان ثبت‌نام در آزمون(مشروط به تداوم اشتغال در آموزش و پرورش).

<>تبصره 1- تاریخ صدور حکم استخدام رسمی و یا پیمانی داوطلبان باید قبل از پایان مهلت قانونی ثبت‌نام در آزمون باشد، در غیر این‌صورت مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نبوده و درصورت انتخاب و پذیرفته شدن، قبولی آنان "لغو" می‌گردد.

<>تبصره 2- معلمان حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، نیروهای قراردادی و ... که فاقد حکم کارگزینی رسمی و یا پیمانی باشند، مجاز به انتخاب رشته نبوده‌اند و در صورت انتخاب و پذیرفته شدن، قبولی آنان «لغو» می‌گردد.

<>2- دارا بودن فرم «موافقت با ادامه تحصیل کارکنان» (رسمی و یا پیمانی) از اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود براساس شرایط مندرج در فرم موافقت با ادامه تحصیل کارکنان و رعایت مفاد دستورالعمل شماره 11/710 مورخ 1394/17/6 معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش.

<>تبصره 1- فرم «موافقت با ادامه تحصیل کارکنان» با رعایت بند 13 مصوبه جلسه 171 مورخ 1393/12/2 شورای عالی اداری کشور(شماره ابلاغی 172556/206 مورخ 93/12/26) و بخشنامه شماره 170061 مورخ 93/12/24 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مبنی بر اینکه کارمندان دولت در طول خدمت خود، صرفاً می‌توانند از مزایای اداری و استخدامی یک مقطع بالاتر از مقطع تحصیلی زمان استخدام برخوردار می‌شوند، صادر خواهد شد.

<>تبصره 2- عدم ارائه فرم «موافقت با ادامه تحصیل کارکنان» توسط محل خدمت به منزله نداشتن شرایط ثبت‌نام در آزمون است. لذا در صورتی که داوطلب بدون داشتن موافقتنامه کتبی («فرم موافقت با ادامه تحصیل کارکنان») انتخاب رشته نموده و پذیرفته شود، قبولی وی «کان لم یکن» تلقی خواهد شد.

<>تبصره 3- فرم «موافقت با ادامه تحصیل کارکنان» برای فرهنگیان (رسمی ـ پیمانی) دارای مدرک کاردانی که متقاضی تحصیل در رشته امتحانی آموزش راهنمایی و مشاوره می‌باشند، در صورتی صادر خواهد شد که مدرک تحصیلی مقطع کاردانی آنان رشته تحصیلی راهنمایی و مشاوره بوده و در سال تحصیلی 96-1395 با ابلاغ مشاور در آموزش و پرورش فعالیت داشته‌اند. صدور فرم موافقت و تحصیل سایر افراد در رشته امتحانی آموزش راهنمایی و مشاوره امکان‌پذیر نبوده و حتی در صورت موافقت محل خدمت، از ثبت‌نام و تحصیل آنان در دانشگاه جلوگیری خواهد شد.

<>تبصره 4- صدور فرم«موافقت با ادامه تحصیل کارکنان» توسط محل خدمت به شرطی امکان پذیر خواهد بود که با رعایت شرایط و ضوابط مربوط بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل، اعمال مدرک منع قانونی نداشته باشد.

<>14

<>دارندگان مدرک معادل کاردانی (معادل فوق دیپلم) که ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنها بلامانع است.

<>الف - دارندگان مدرک تحصیلی معادل کاردانی (معادل فوق دیپلم) می‌بایست واجد شرایط «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» مصوب جلسه 845 مورخ 92/04/15 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند. این آیین‌نامه طی بخشنامه شماره 77633/2 مورخ 92/05/28 توسط معاونت آموزشی وزارت مذکور به کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ گردیده است.

<>تبصره: کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های 1377 تا 1381 به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره 77633/2 مورخ 92/05/28 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند.

<>ب - دارندگان‌ مدرک‌ معادل کاردانی (معادل فوق دیپلم) مشمول ماده 27 آیین‎نامه آموزشی دوره‎های کاردانی و کارشناسی مصوب اسفندماه 1369 شورای عالی برنامه‎ریزی سابق که بر اساس مصوبه جلسه 308 مورخ 74/09/12 شورای عالی مذکور عنوان معادل از دانشنامه آنان حذف شده است، می‎توانند در این آزمون متقاضی رشته‎های کارشناسی ناپیوسته گروه آموزشی غیرپزشکی شوند.

<>ج - بر اساس مصوبه جلسه پنجاه و یک مورخ 92/03/25 شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، دارندگان مدرک معادل یا گواهی اتمام دوره مقطع کاردانی رشته‌های گروه پزشکی شاغل (اعم از مراکز دولتی یا خصوصی) به‌صورت رسمی، پیمانی یا قراردادی که حداقل پنج سال سابقه کار مرتبط با مدرک کاردانی داشته باشند، می‌توانند در آزمون کارشناسی ناپیوسته رشته‌های آموزشی پزشکی، شرکت نمایند. ضمناً این قبیل پذیرفته‌شدگان لازم است گواهی اشتغال به کار و همچنین گواهی پنج سال سابقه کار مرتبط با مدرک کاردانی به تأیید محل خدمت، هنگام ثبت‌نام به آموزش دانشگاه محل قبولی ارائه نمایند.

<>* مصوبه جلسه پنجاه و یک مورخ 92/03/25 شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی شامل افرادی است که قبل از سال تحصیلی 77-1376 وارد دانشگاه شده‌اند و مطابق مفاد آیین‌نامه‌های آموزشی وقت، مدرک معادل دریافت نموده‌اند.

<>د - طبق مفاد مندرج در مصوبات جلسه 221 مورخ 90/11/23 و 771 مورخ 94/08/26 شورای عالی انقلاب فرهنگی (شماره ابلاغی 14444/94/دش مورخ 94/09/15)، فرهنگیان دارای مدرک معادل ضمن خدمت سال1391 و قبل از آن می‌توانند در آزمون مقطع تحصیلی بالاتر شرکت نموده و در صورت قبولی با رعایت آیین‌نامه شرکت دارندگان مدرک معادل و غیر رسمی در آزمون‌های مقاطع بالاتر مصوبه جلسه 845 مورخ 92/04/15 شورای گسترش آموزش عالی (شماره ابلاغی 77633/2 مورخ 92/05/28) ادامه تحصیل نمایند.

<>تبصره - براساس بند 5 مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، گذراندن 20 درصد از واحدهای دوره کاردانی به تشخیص دانشگاه محل قبولی بصورت جبرانی الزامی می‌باشد.

<>

<>15

<>دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته که ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنان بلامانع است.

<>الف - با توجه به مصوبه چهل و پنجمین جلسه مورخ 1389/12/7 شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته در صورت دارا بودن مدرک کاردانی مرتبط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته این آزمون، با رعایت شرایط زیر می‌توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی از طریق قبولی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، تحصیل نمایند.

<>1- لزوم گذراندن طرح نیروی انسانی برای دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته مشمول طرح.

<>2- دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه‌های اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم.

<>3- نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.

<>16

<>ارائه فرم انصراف قطعی از تحصیل در رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1395 (آزمون سال قبل)

<>- پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دوره روزانه در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1395 در صورت ثبت‌نام و شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1396 منحصراً مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه (دانشگاه آزاد اسلامی، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و مجازی) بوده و فقط در این دوره‌ها گزینش شده‌اند. ثبت‌نام و ادامه تحصیل این قبیل از پذیرفته شدگان در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1396 در صورتی بلامانع می‌باشد که اولاً واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون (خصوصاً مقررات وظیفه عمومی برای برادران) باشند و ثانیاً حداکثر تا تاریخ 96/02/13 نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام نموده و فرم انصراف قطعی از تحصیل در رشته‌ تحصیلی دوره روزانه در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1395 را ارائه نمایند. بدیهی است داوطلبان مذکور در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ تعیین شده، درصورت موفقیت و قبولی در آزمون، به‌عنوان متخلف محسوب شده و مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی جدید خود نمی‌باشند.

<>تبصره: پذیرفته‌شدگان مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی، دوره‎های نوبت دوم (شبانه) و الکترونیکی (مجازی) کلیه دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون پذیرش دانشجو از دوره کاردانی به دوره کارشناسی ناپیوسته سال 1395، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه (برای برادران) مجاز به ثبت‌نام و شرکت در این آزمون بوده‌اند.



دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کاردانی به کارشناسی
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶