اخبار / دانشگاهی / شرایط ثبت نام در دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

شرایط ثبت نام در دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس اعلام شد

جزئیات ثبت نام و آزمون یازدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام برای یازدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ دانشگاه علوم پزشکی تهران، از یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷ آغاز می شود و در پایان وقت چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۷ پایان می پذیرد.<>داوطلبان می توانند در مهلت مقرر بر اساس توضیحات اعلام شده برای ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام کنند. تاریخ احتمالی برگزاری آزمون هفته آخر خرداد ماه ۹۷ است.

<>داوطلبان ورود به این دوره باید واجد شرایط عمومی تحصیل رایگان در جمهوری اسلامی ایران است.

<>متقاضیان باید فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته های گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی باشند.

<> حداکثر سن در زمان ثبت نام آزمون ۲۵ سال تمام است. تبصره: مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن اضافه می شود.

<>معدل کل دیپلم ۱۸ و بالاتر است. تبصره: در موارد اعلام نمره به شکل الفبایی نمره الف قابل قبول است.

<>معدل مقطع کارشناسی ۱۶ و بالاتر است. تبصره: دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان در رشته های مورد پذیرش و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی از بند ۴ و ۵ شرایط ورود به دوره معاف هستند.

<>داوطلبان باید واجد مدرک زبان انگلیسی مطابق جدول اعلام شده باشند. 

<>تبصره: ارائه مدرک زبان انگلیسی جهت شرکت در مرحله دوم (مصاحبه و ارزیابی فراشناختی) الزامی است در غیر این صورت از شرکت داوطلب در مرحله دوم جلوگیری می شود.

<>قبولی در آزمون چند مرحله ای پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمله شرایط پذیرش است.

<>تبصره: دارندگان مدال طلای المپیادهای دانش آموزی از آزمون کتبی معاف هستند و بدون شرکت در آزمون کتبی صرفا با شرکت در آزمون مصاحبه و ارزیابی فراشناختی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

<>دارندگان مدال های نقره و برنز این رشته ها باید در آزمون کتبی شرکت کنند و حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون کتبی را احراز کنند. (کسب حداقل نمره حد نصاب آزمون کتبی الزامی است)

<>آزمون ورودی از دو آزمون کتبی (آزمون شبه MCAT در سطح کاربردی و با سنجش مفاهیم حل مسئله، تفکر انتقادی، دانش علوم طبیعی، رفتاری و اجتماعی و اصول لازم جهت تحصیل در رشته پزشکی) و مصاحبه و ارزیابی فراشناختی تشکیل می شود.

<>آزمون کتبی هم حد نصابی و هم رقابتی است. از بین کسانی که حد نصاب قبولی را آورده اند. حداکثر تا دو برابر تعداد پذیرش از بالاترین نمرات برای ورود به مرحله مصاحبه و ارزیابی فراشناختی دعوت می شوند.

<>حداقل حد نصاب آزمون کتبی ۵۰ درصد کل نمره است. در مرحله مصاحبه و ارزیابی فراشناختی نیز داوطلب باید حداقل ۵۰ درصد نمره را کسب کند تا وارد رقابت و ارزیابی نهایی شود.

<>مصاحبه و ارزیابی های فراشناختی شامل بررسی توانایی های فراشناختی و تفکر انتقادی است که با استفاده از ابزارهایی نظیر مصاحبه ساختارمند و پرسشنامه های استاندارد و غیره انجام می گیرد.

<>پذیرش نهایی حداکثر به تعداد نصف پذیرفته شدگان آزمون کتبی و بر اساس جدول زیر است:

معیار درصد نتیجه آزمون کتبی ۵۰ درصد نتیجه مصاحبه و ارزیابی های فراشناختی ۵۰ درصد <>پذیرفته شدگان نهایی به دوره پزشکی عمومی وارد می شوند.

<>واحدهای درسی گذرانده شده در مقطع قبلی مطابق آیین نامه های مربوطه بررسی و در صورت پذیرفته شدن از گذراندن مجدد آنها معاف می شوند.

<>دانشجوی پذیرفته شده از مقطع کارشناسی در سایر موارد تابع برنامه آموزشی و آیین نامه آموزشی دوره دکترای عمومی پزشکی مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی است.

<>فهرست مدارک زبان انگلیسی مورد قبول برای پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی:

نام مدرک زبان حدنصاب قبولی توضیحات MHLE ۵۰
MCHE ۵۰
MSRT ۵۰
 TBT)TOEFL) ۴۸۰ اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش و آموزش کشور  IBT)TOEFL) ۶۰ اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش و آموزش کشور IELTS ۵۰ اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش و آموزش کشور TOLIMO ۴۸۰
MELAB ۷۰
<>دانشجویان موضوع آیین نامه استعدادهای درخشان عبارتند از:

<>الف)  برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه ۵۰۰ کشوری در آزمون سراسری کنکور (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور).

<>ب ) دارندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی (با معرفی وزارت آموزش و پرورش)

<>ج ) برگزیدگان حائز رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره های خوارزمی (در زمینه علوم پزشکی) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گروه غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

<>د ) مالکان ابداع یا اختراع ثبت شده با تائید معاونت تحقیقات و فناوری وزارتخانه های مربوطه.

<>ه ) دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رشته های غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم تحقیقات و فناوری.

<>و) دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه و براساس دستورالعملی که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت تدوین و به دانشگاه ها اعلام شده است.

<>ح) برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی با تایید مرکز رشد استعداهای درخشان و معاونت های آموزشی دانشگاه ها.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶