اخبار / دانشگاه علوم پزشکی / سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد پزشکی اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد پزشکی اعلام شد

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی باید در زمان ثبت نام سهمیه های مورد نظر خود را انتخاب کنند. تغییر سهمیه آزمون پس از اتمام مهلت ویرایش اطلاعات امکان پذیر نیست. به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصی سهمیه های انتخابی شامل سهمیه رزمندگان 20 درصد از ظرفیت کل، سهمیه آزاد 80 درصد از ظرفیت کل، سهمیه استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش کل است. یکی از شرایط سنجش در سهمیه رزمندگان کسب حدنصاب 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده سهمیه آزاد است. در صورت عدم کسب نمره حدنصاب توسط رزمندگان ظرفیت آن به سهمیه آزاد اختصاص می یابد.
داوطلبان فقط مجاز به استفاده از یک سهمیه هستند و پس از اتمام مهلت ثبت نام هیچگونه تغییر در سهمیه صورت نمی پذیرد. داوطلبان تا 12 اسفند ماه فرصت دارند در آزمون کارشناسی ارشد سال 92 گروه پزشکی ثبت نام کنند و در روزهای 21 تا 23 اسفند مهلت دارند نسبت به ویرایش و تصحیح اطلاعات ثبت نامی اقدام کنند.
ظرفیت پذیرش دانشگاه های پذیرنده دانشجو و انتخاب محل تحصیل به همراه کارت ورود به جلسه در روزهای 4 تا 8 خرداد ماه اعلام می شود. آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در سال 92 در روزهای 9 و 10 خرداد در نوبت های صبح و عصر برگزار می شود و نتایج نهایی 6 شهریورماه 92 اعلام می شود.

تاریخ خبر جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱