اخبار / دانشگاهی / سطح‌بندی دانشگاه‌ها بازبینی می‌‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

سطح‌بندی دانشگاه‌ها بازبینی می‌‌شود

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه اجرای طرح مدیریت منطقه‌بندی توسط وزارت علوم می‌تواند در اجرای ماموریت‌های ویژه دانشگاه‌ها تاثیرگذار باشد، گفت: قرار شده طرح سطح‌بندی دانشگاه‌ها در شورای معاونان وزارت علوم بازبینی شود.

<>دکتر محمدعلی سبحان‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مباحث مهم مطرح شده در این جلسه گفت: در اجلاس روسای دانشگاه‌ها که با حضور وزیر علوم و معاونان این وزارتخانه برگزار شد، برنامه‌ ارائه شده وزیر به مجلس ارائه و بر اجرای آن توسط دانشگاه‌ها تاکید شد. روسای دانشگاه‌ها و وزیر علوم راهکارهای اجرای این برنامه را نیز ارائه کردند که با نظر جمعی مورد بررسی قرار گرفت.

<>وی ادامه داد: مباحثی مانند بودجه دانشگاه‌ها، ارتباط با صنعت، تقویت فعالیت‌ها بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت. درباره بودجه دانشگاه‌ها نیز روسای دانشگاه‌ها موضوعات مختلف را مطرح کردند. همه دانشگاه‌ها از این وضعیت بودجه ناراضی هستند، بودجه امسال تخصیص نیافته است و هم اینکه بودجه تجهیزات و بودجه جاری هم هنوز پرداخت نشده است.

<>رئیس دانشگاه خوارزمی درباره اجرای طرح مدیریت منطقه‌ای به عنوان یکی از مباجث مهم مطرح‌شده در این اجلاس گفت: این موضوع در جلسه به صورت کلی مطرح شد که ظاهرا توسط وزارت علوم در دست بررسی و پیگیری است. قرار است مقداری بر استقلال دانشگاه بیافزایند و فقط بحث برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت بر عهده وزارت علوم باشد.

<>سبحان‌اللهی اضافه کرد: بیشتر از بحث منطقه‌ای، بحث ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها امروزه مطرح است که دانشگاه‌ها بر روی ماموریت‌های ویژه کار کنند. اجرای طرح منطقه‌بندی نیز مطمئنا به این مهم کمک می‌کند. از این طریق یک هم‌افزایی برای اجرای ماموریت‌ها ایجاد می‌شود.

<>وی خاطرنشان کرد: بحث سطح‌بندی دانشگاه‌ها هم مطرح شد که مقرر گردید در شورای معاونان وزارتخانه با توجه به درخواست بعضی از روسای دانشگاه‌ها بازبینی شود.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
<>

تاریخ خبر شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶