اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / سرقت آثار علمی و فناوری در جشنواره های نامعتبر خارجی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

سرقت آثار علمی و فناوری در جشنواره های نامعتبر خارجی

بنیاد ملی نخبگان نسبت به شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های خارج از کشور به مخترعان و نوآوران هشدار داد. به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به مراجعات و شكايات مكرر افراد به بنياد ملی نخبگان مبنی بر عدم رعايت مالكيت مادی و معنوی طرح، ايده يا اختراع خود در نمايشگاه‌های خارج از كشور اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه بنیاد ملی نخبگان نسبت به شرکت در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و مسابقات علمی به نخبگان هشدار داد.‌ در این اطلاعیه آمده است:
"اكيدا توصيه می‌شود قبل از شركت در نمايشگاه‌ها، جشنواره‌ها و مسابقاتی كه در خارج از كشور برگزار می‌شوند، اعتبار علمی آن را ارزيابی دقيق كرده و قبل از ارائه اختراع خود، نسبت به ثبت بين‌المللی آن از طريق مراجع قانونی اقدام کنید. در غيراين صورت علاوه بر تحميل هزينه‌های سنگين مالی و مخاطرات پيش‌بينی نشده، ممكن است زمينه‌های سرقت اختراعات و نوآوری‌های مخترعان فراهم شود. لازم به تذكر است كه مدال‌ها و لوح‌های تقدير دريافت شده از اين نمايشگاه‌ها و مسابقات دارای ارزش و امتياز علمی نيستند."

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲