اخبار / دانشگاهی / سرفصل های کارشناسی «تاریخ اسلام» تصویب شد / بررسی رشته تاریخ جهان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بررسی رشته تاریخ جهان

سرفصل های رشته تاریخ اسلام در مقطع کارشناسی در جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.  <>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۲۶ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

<>در این جلسه به ادامه بررسی برنامه درسی و سرفصل‌های رشته تاریخ جهان در مقطع کارشناسی اختصاص داشت، گزارش کارگروه مربوطه حول این محور ارایه شد.

<>در این گزارش با اشاره به نیازسنجی و نگاه به الزامات راه‌اندازی این رشته‌، مطابقت سرفصل ‌ها و برنامه‌ ها با اصول تحول و ارتقاء علوم انسانی مورد تأکید قرار گرفت.

<>پس از ارایه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهاد های خود پرداختند، که از اهم آن می توان به بررسی دقیق دلایل و علل تفکیک رشته‌ ها در مقطع کارشناسی، تعریف فرصت ‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان رشته تاریخ، ایجاد ارتباط بین برنامه درسی و گسترش آن درس، توجه به آمایش آموزش عالی در گزینش دانشجو وبازنگری در برخی از سرفصل ‌ها و دروس و در نظر گرفتن ارتباط با سایر رشته ‌های علوم انسانی اشاره کرد.

<>پس از بحث و بررسی اعضا کلیات سرفصل ‌های رشته تاریخ جهان در مقطع کارشناسی به تصویب رسید و همچنین بارأی اعضای شورا دکتر غفور خوئینی به عضویت کارگروه مطالعات زنان و خانواده انتخاب شد.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی
و سایر مقاطع دانشگاه مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵