اخبار / دانشگاهی / سرفصل درسی رشته مطالعات ارتباطی تصویب شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

سرفصل درسی رشته مطالعات ارتباطی تصویب شد

سرفصل‌ درسی و برنامه آموزشی رشته مطالعات ارتباطی در مقطع کارشناسی با رای مثبت اعضا در جلسه شورای تحول علوم انسانی تصویب شد.
<>به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۵۳ شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

<>در این جلسه که به بررسی سرفصل درسی و برنامه‌ آموزشی رشته مطالعات ارتباطی در مقطع کارشناسی اختصاص داشت، مفاد این سرفصل‌ها و برنامه‌ها توسط فرقانی نژاد، رئیس کارگروه علوم ارتباطات، ارائه شد.

<>فرقانی‌نژاد رئیس کارگروه علوم ارتباطات در تشریح جزئیات برنامه درسی این رشته گفت: با لحاظ کردن نظرات ارائه شده در دو جلسه قبل و با اولویت انطباق محتوا و شکل دروس با تحولات جدید علمی و نیازهای ملی این سرفصل‌ها و برنامه‌ها تدوین شده است.

<>وی افزود: موارد دیگری مانند سازگار سازی برنامه آموزشی با بازار کار و متمایز کردن این رشته از سایر رشته‌های مشابه نیز مدنظر بوده‌ است.

<>عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در مورد ساختار آموزشی نیز باید گفت این رشته کاربردی و مسئله محور است.

<>رئیس کارگروه ارتباطات شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی افزود: تربیت کارشناسان توانمند در بعد اجتماعی – ارتباطی برای استفاده از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی توانمندسازی جامعه از طریق دانشگاه برای مواجهه با تحولات ارتباطی نیز از سایر اهداف این برنامه درسی است.

<>فرقانی از گزارش خود با اشاره به توجه خاص به موضوع کودک و رسانه گفت: سیاست‌گذاری و ایجاد نظام درجه‌بندی محتوایی برای دستیابی کودکان به رسانه‌ها، محدودیت تبلیغات در برنامه‌های کودک و برنامه‌سازی کودک از مواردی است که در این راستا مورد توجه قرار گرفته است.

<>وی افزود: آسیب‌شناسی مباحث رسانه در صدر دغدغه‌های کارگروه مدنظر بوده است.

<>رئیس کارگروه ارتباطات شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی ادامه داد: اهمیت ارتباطات انسانی تا آنجاست که به نظر ما این درس باید به‌عنوان یک سرفصل در دروس عمومی همه رشته‌ها در نظر گرفته شود.

<>در این جلسه مهم ترین نظرات و پیشنهادات اعضا شامل معطوف بودن برنامه درسی به نیازهای ملی و بومی، توجه بیشتر به منابع بومی در زمینه تاریخ تفکر اجتماعی مسلمین، در نظر گرفتن مباحث فقهی و حقوقی در ارتباط با رسانه، تدوین مبانی اخلاق رسانه‌ای، توجه به مطالعات تطبیقی در حوزه رسانه، تغییر شکل ارتباطات با توجه به فضای مجازی و در نظر گرفتن سرفصل خاص برای مباحث متن شناسی و هرمنوتیک بود.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷