اخبار / تحصیلات تکمیلی / سالانه نيمي از ظرفيت دانشگاه هاي غيرانتفاعي خالي مي ماند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

سالانه نيمي از ظرفيت دانشگاه هاي غيرانتفاعي خالي مي ماند

دبيرکل اتحاديه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي گفت: هر ساله 50 درصد ظرفيت تعدادي از موسسات خالي مي ماند که ما همواره درخواست مي کنيم ضريب ريزش موسسات 5 برابر شود تا با اين مشکل مواجه نشويم. اصغر نوروزي در گفتگو با مهر گفت: در مکاتباتي با وزارت علوم درخواست شده است تا ظرفيت کارشناسي در دوره هاي شبانه و در بخش دولتي کاهش پيدا کند و ظرفيت آنها به موسسات غيرانتفاعي اختصاص پيدا کند.

دبير کل اتحاديه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي با بيان اينکه هر سال پس از اعلام ظرفيت هاي اسمي در کنکور سراسري خيلي از صندلي هاي اين مراکز خالي مي ماند، گفت: اين عدم تکميل ظرفيت هزينه سنگيني را به موسسه وارد مي کند و از توسعه کيفي و کمي آن مي کاهد.
 
وي اضافه کرد: از آنجايي که اين دانشجويان از طريق کنکور سراسري جذب مي شوند و در مقطع کارداني ظرفيت خالي داريم، درخواست ما اين است که پذيرش دانشجو در دوره کارداني ما نيز مانند دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور انجام شود تا ظرفيت کارداني هاي موسسات خالي نماند.
 
نوروزي با اشاره به موفقيت دانشجويان موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي در کنکور کارشناسي ارشد گفت: با وجود تمامي اين مشکلات، اين موسسات از نظر قبولي در مقاطع تحصيلات تکميلي پس از دانشگاه هاي دولتي رتبه نخست را دارند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۹ تیر ۱۳۸۹