اخبار / تحصیلات تکمیلی / سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه آغاز شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه آغاز شد

قم - خبرگزاری مهر: سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی و با حضور صد‌ها نفر از طلاب حوزه در قم آغاز شد. به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ظهرچهارشنبه در مراسم  آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه که در سالن همایش های  مدرسه فیضیه قم  برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۲ هزار طلبه به تحصیل علوم اسلامی در سراسر کشور می‌پردازند اظهارداشت: ۱۱ هزار نفر پذیرش قطعی در شهرستان‌ها برای سال جدید داریم و در قم نیز ۱۲۰۰ نفر مشغول به تحصیل خواهند شد.

حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی ادامه داد: در سال جدید ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه ده درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه بیان داشت: کاهش تعطیلات حوزه یکی از انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در این راستا این موضوع دنبال شده و خواهد شد و در تابستان سال گذشته برای ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از فضلا دوره‌های آموزشی برگزار شد.

فرحانی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید با ایجاد ۴۹ مدرسه علمیه موافقت شده است تصریح کرد: ۷۹ مجوز برای ایجاد مدرسه صادر شده و با احتساب این مدارس ۳۳۰ مدرسه علمیه فعالیت خواهند داشت.

سرپرست آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اضافه کرد: توسعه مراکز تخصصی در حوزه از دیگر مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در این راستا ۱۵ مرکز در استان قم و ۱۲ مرکز در سایر استان‌ها ایجاد شده است.

وی از اعزام استاد به مدارس سراسر کشور خبرداد و گفت: ۱۰۰ استاد برای مدارس کشور اعزام شده که عمدتا با عنوان معاونان تهذیب در این مدارس مشغول فعالیت هستند.

فرحانی از تجلیل از ۶۵ نفر از طلاب بر‌تر حوزه خبرداد و گفت: ۸۰۰ نفر واجد شرایط ممتازی شده‌اند و معدل بالای ۱۸ را به دست آورده‌اند اما از ۶۵ نفر از دارندگان معدل بالای ۱۹ و ۳۵ تقدیر می‌شود.

گفتنی است در این مراسم آیت الله مکارم شیرازی و مقتدایی سخنرانی کردند و حجت الاسلام ملکا رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم  نیز در این مراسم حضور داشت.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰