اخبار / علمی، پژوهشی / ساخت فولادي مقاوم‌تر و سبك‌تر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ساخت فولادي مقاوم‌تر و سبك‌تر

خبرگزاري فارس : يك كارآفرين ديترويتي با استفاده از حرارت‌دهي توانست موجب تقويت مقاومت فولاد و كاهش زمان گرمادهي آن شود.


به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا» به نقل از ساينس ديلي، كارآفريني در ايالت ديترويت با ارائه روشي جديد در حرارت دادن به فولاد موجب شگفت‌زدگي مهندسين شد. او در اين روش با حرارت دادن به فولاد توانست مقاومت اين فلز را در كمتر از 10 ثانيه، هفت درصد افزايش دهد.

اكنون دانشمندان با كار بر روي اين روش درصدد ايجاد روش‌هايي به منظور توليد خودروهاي نظامي سبك و مقاوم هستند؛ با استفاده از اين روش مي‌توان مصرف سوخت را نيز بهينه كرد.

اگرچه قرار گرفتن در درجه حرارت بالا و ميزان زمان حضور فولاد در دماي بالا بستگي به كاربرد آن دارد اما اكنون فولادهاي به كار برده شده در صنعت در دمايي حدود 900 درجه سلسيوس و حدود چند ساعت يا حتي چند روز گرم نگه داشته مي‌شوند در حالي كه در روش ارائه شده اين زمان به كمتر از 10 ثانيه كاهش خواهد يافت.

با اين روش مقاومت فولاد هفت درصد افزايش خواهد يافت؛ اگر اين روش به صورت صنعتي در بيايد، خودروسازان قادر خواهند بود، فريم‌هاي خودروهاي خود را تا 30 درصد نازك‌تر و سبك‌تر بسازند بدون اينكه ايمني سرنشينان به خطر بيافتد.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰