اخبار / دانشگاهی / زمان‌بندی مراحل کنکور 95 از زمان اعلام نتیجه اولیه تا ورود به دانشگاه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

زمان‌بندی مراحل کنکور 95 از زمان اعلام نتیجه اولیه تا ورود به دانشگاه

داوطلبان کنکور برای پذیرش در دانشگاه باید چند مرحله دیگر را بگذرانند که یکی از مهم‌ترین مراحل، انتخاب رشته است.

چهل و ششمین آزمون سراسری کشور در صبح و بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه 24 تیر و جمعه 25 تیرماه در 369 شهرستان و بخش مختلف و 467 حوزه امتحانی برگزار شد.

آزمون سراسری سال 95 داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج‌شنبه و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج‌شنبه و همچنین آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجه در بعدازظهر جمعه برگزار شد.

در آزمون سراسری سال 95 تعداد 860 هزار و 109 نفر داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد 509 هزار و 19 نفر زن و 351 هزار و 90 نفر مرد بودند، به عبارت دیگر  59.18 درصد داوطلبان زن و 40.82 درصد داوطلبان مرد بودند.

با توجه به تعداد داوطلب ثبت‌نام کننده و آمار داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود بر حسب مورد در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجی هم شرکت کرده‌اند، برای آزمون یک میلیون و 14 هزار و 274 کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد که از این تعداد 611 هزار و 754 کارت برای داوطلبان زن و تعداد 402 هزار و 520 کارت برای داوطلبان مرد صادر شد.

دفترچه سوالات تمام گروه‌های آزمایشی دو ساعت پس از اتمام هر آزمون منتشر شد و کلید تصحیح سوالات آزمون عمومی و اختصاصی تمام گروه‌های آزمایشی از بعدازظهر روز یکشنبه 27 تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

* زمان‌بندی انتخاب رشته و اعلام نتایجپس از برگزاری آزمون سراسری قرائت پاسخنامه‌ها و اطمینان از صحت قرائت، تصحیح، محاسبه نمرات خام، نمرات تراز و نمرات کل آغاز شده و نتیجه اولیه آزمون سراسری برای تمام داوطلبان به صورت کارنامه تنظیم و این کارنامه در نیمه دوم مردادماه (18 تا 20 مرداد) بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

 یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه، پاسخنامه داوطلبان آزمون سراسری با رتبه کشوری کمتر از 75 هزار در هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین رتبه کشوری کمتر از ده هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود.

تمام داوطلبانی که بر اساس نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند می‌توانند برای انتخاب کد رشته محل‌‌های تحصیلی دوره‌های روزانه نوبت دوم (شبانه) نیمه حضوری، بین‌المللی و مجازی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه‌ فرهنگیان بر حسب مورد با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 95 از سایت سازمان و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای مذکور و اطلاعیه‌های منتشره سازمان سنجش آموزش کشور در نیمه دوم مردادماه با رعایت تمام ضوابط و شرایط اعلام شده نسبت به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل از میان کدرشته محل‌های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز یا گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام و کدرشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.

 بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های متمرکز آزمون سراسری در اواخر شهریور 95 از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری به همراه برنامه زمانی مربوط در نیمه اول مهرماه منتشر می‌شود تا هر یک از معرفی شدگان بر اساس برنامه زمانی اعلام شده برای شرکت در مراحل مختلف گزینش اقدام کنند و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری در نیمه اول دی ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

* نحوه پذیرش داوطلبان کنکور در دانشگاه آزادبا توجه به اینکه دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجو در کدرشته محل‌های تحصیلی با آزمون این دانشگاه بر اساس نتایج آزمون سراسری سال 95 به طور جداگانه اقدام می‌کند بنابراین پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری در نیمه دوم مردادماه، داوطلبان علاقمند به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد باید پس از دریافت کارنامه نتایج اولیه آزمون خود از سایت سازمان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کنند. 

 دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی کنکورهای سراسری و آزاد 
از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵