اخبار / دانشگاه آزاد اسلامی / رونمایی از جدیدترین اختراع دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در مسابقات آمریکا به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

رونمایی از جدیدترین اختراع دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در مسابقات آمریکا

خبرگزاری فارس: عضو باشگاه پژوهشگران جوان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که عنوان جوان ترین و برترین مخترع جهان در سال 2011 را از آن خود کرده است، از رونمایی اختراع جدید خود با عنوان" سیگار آرمیس" در مسابقات اختراعات آمریکا ( 2012Inpex) خبر داد. خبرگزاری فارس: رونمایی از جدیدترین اختراع دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در مسابقات آمریکا به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارسْ، امیر روزبه صبوری سبحانی دانشجوی کارشناسی مهندسی متالوژی صنعتی این واحد در رابطه با اختراع خود گفت: " سیگار آرمیس" سبب از بین رفتن رسوبات و آلودگی ها در ریه افراد سیگاری می‌شود. این طرح در نمایشگاه و مسابقات اختراعات آمریکا 2012 رونمایی خواهد شد.

عضو انجمن مخترعین کشور" شیشه‌های پلیمری و دیوار همراه " و " پارچه های پامتی" را از دیگر اختراعات خود عنوان کرد و ادامه داد: شیشه‌های پلیمری را از لاستیک، قوطی‌های آب معدنی، فرش و موکت ساختم که شفاف‌تر و از مقاومت بیشتری نسبت به گرما و سرما برخوردار است.

امیر روزبه صبوری سبحانی با اشاره به اینکه شیشه‌های پلیمری با این ویژگی‌ها نمونه داخلی و خارجی ندارد و با هزینه بسیار کمی تولید می‌شود، افزود: نوع دیگری از این شیشه‌ها جهت استفاده در سوله‌های بزرگ و در ساختمان‌ها است و همانند آکاردئون جمع می‌شود.

عضو باشگاه پژوهشگران جوان واحد علوم و تحقیقات در خصوص پارچه‌های پامتی اضافه کرد: این پارچه‌ها با قدرت پاک شوندگی ویژه از لباس‌های دست دوم، انواع و اقسام پارچه‌ها ساخته شده که هر نوع لک موجود بر روی آن صرفاً با آب سرد قابل شست و شو است.

امیر روزبه صبوری سبحانی با کسب سه مدال طلا در نمایشگاه و مسابقات اختراعات آمریکا و مدال طلا و نقره در نمایشگاه و مسابقات اختراعات روسیه - ارشمیدس، کسب مدال نقره و برنز در نمایشگاه و مسابقات اختراعات بلژیک از انجمن نمایشگاه و مسابقات اختراعات لهستان، یک جوان ایرانی پرافتخار است.

صبوری سبحانی در نمایشگاه و مسابقات اختراعات آمریکا به عنوان اولین ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات و کسب همزمان سه مدال طلا، تقدیرنامه دریافت کرده و همچنین تندیس جوان‌ترین مخترع از کنگره مخترعان آمریکا MIC ۲۰۱۱ و تندیس ویژه رکورد سفر جهت شرکت در کنگره مخترعان آمریکا را دریافت کرده است.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰