اخبار / دانشگاهی / روند اخذ مجوز رشته محل های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

روند اخذ مجوز رشته محل های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما از سال ۹۳ تا ۹۶ برای هر سال مجوز کتبی جداگانه از وزارت علوم داریم مبنی بر این که تمام پذیرش ها مورد تأیید است بنابراین ما هیچ رشته فاقد مجوزی نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی،  مجتبی علوی فاضل، درپاسخ به این سئوال که آیا اختلافی میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم در دفترچه انتخاب رشته آزمون دکترای سال ۹۶ این دانشگاه، بروز کرده است گفت: این مسئله از آنجا نشات گرفته که ما براساس توافق صورت گرفته میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۹۳ به صورت سالانه و به عبارتی موقت اقدام به دریافت مجوز برای رشته‌ها می‌کردیم، تا فرآیند زمانبر تصویب رشته‌ها که در سال‌های قبل مسئله‌ساز شده بود به سرانجام برسد.<>وی ادامه داد: نکته‌ای که در مورد دفترچه سال ۹۶ وجود دارد این است که پس از انتشار دفترچه برخی رشته محل‌ها هنوز تأیید و تعیین تکلیف نشده بود که با حضور سرپرست دانشگاه و پیگیری وی این روند تشریع شد و به نتیجه رسید و ما توانستیم نسخه جدید را ارائه کنیم.

<>سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حال حاضر ما از سال ۹۳ تا ۹۶ برای هر سال مجوز کتبی جداگانه از وزارت علوم داریم مبنی بر این که تمام  پذیرش ها مورد تأیید است و جذب دانشجو در کدرشته‌محل‌های درج شده در دفترچه بلامانع است، بنابراین ما هیچ رشته فاقد مجوزی را در دفترچه آزمون نداریم.

<>وی در پاسخ به این سئوال که بنابراین حذف برخی از رشته‌محل‌ها که در دفترچه آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی به چشم می‌خورد ناشی از لغو مجوز این رشته‌ها نیست، خاطرنشان کرد: خود ما ممیزی و ارزیابی‌هایی از رشته‌های دانشگاه داریم و به عنوان مثال برای سال ۹۵ پذیرش برخی رشته‌ محل‌ها را که در سال ۹۴ به شکل مشروط مجوز پذیرش یک دوره دانشجو به آن‌ها داده بودیم، لغو کردیم، اما دفترچه سال ۹۶ تفاوتی با دفترچه سال ۹۵ ندارد.

<>وی ادامه داد: البته برخی اشتباهات در مرحله تایید دفترچه امسال وجود داشت که ناشی از عدم توجه به مجوزهای قبلی پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها که مربوط به سال‌های قبل یعنی حدود ۱۰ سال پیش و یا بیشتر بود.

<>علوی فاضل تصریح کرد: البته دوستانی که مسئولیت بررسی مجوزها را داشته‌اند فقط مجوزهای چند سال اخیر را مورد توجه قرار داده بودند و به همین دلیل برخی موارد حذف شده بود که با توضیح ما این رشته‌ها مجددا به دفترچه افزوده شد که جای تشکر از همکاران حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم دارد.

آنچه بعضاً موجب نگرانی شده بود طرح برخی حرف‌های متناقض از سوی خبرگزاری‌ها و با نگاه و هدفی خاص بود که منجر به تشویش ذهن متقاضیان می‌شد.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶