اخبار / مسابقات علمی / رقابت فیزیکدانان جوان جهان آغاز شد- معرفی تیمهای برتر در روز پنجشنبه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

رقابت فیزیکدانان جوان جهان آغاز شد- معرفی تیمهای برتر در روز پنجشنبه

بیست و چهارمین دوره مسابقات بین المللی فیزیکدانان جوان با حضور 23 تیم از کشورهای مختلف به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهدی سهرابی - دبیر اجرایی بیست و چهارمین دوره مسابقات بین المللی فیزیکدانان جوان امروز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این دوره از رقابتها در جمع خبرنگاران گفت: در این دوره از رقابت ها 185 نفر شرکت کردند که حدود 80 نفر از آنها سرپرست تیمها هستند. وی اظهار داشت: علاوه بر ایران تیمهایی از کشورهای کروواسی، کنیا، لهستان، چین، چین تایپه، اتریش، اسلواکی، روسیه، سوئد، سنگاپور، بلاروس، مکزیک، بلغارستان، آلمان، کره جنوبی، پاکستان، بررزیل، سوئیس، جمهوری چک، گرجستان، تایلند و اکراین شرکت کردند.
  دبیر اجرایی مسابقات بین المللی فیزیکدانان جوان با بیان اینکه این مسابقات از امروز آغاز و تا 9 مرداد ادامه دارد، خاطر نشان کرد: این مسابقات در سالهای گذشته در کره، چین و اتریش برگزار شد و سال قبل ایران پیشنهاد میزبانی این دوره از مسابقات را ارائه داد که مورد پذیرش قرار گرفت.
  سهرابی به نحوه برگزاری این مسابقات اشاره کرد و افزود: از 6 ماه قبل مسایلی به تیمها ارائه شد که این تیمها در این مدت با مطالعه تیمی، آن مسایل حل شده را در قالب مقاله ارائه می دهند.
  وی یادآور شد: در7 سالن پیش بینی شده 3 تیم به طور مستقیم در برابر هم قرار می گیرند و هر کدام از تیمها در یک جنگ فیزیکی مسایل حل شده خود را ارائه می دهند در پشت سر این تیمها 8 داور از کشورهای مختلف و تعدادی ناظر حضور دارند و بر اساس گفته های تیمها، به آنها امتیاز می دهند.
  وی تعداد سئوالات ارائه شده را 18 مسئله ذکر کرد و ادامه داد: تیمهایی که امتیازات بیشتری کسب کنند در روز فینال این مسابقات که در روز 6 مردادماه برگزار می شود به رقابت می پردازند و برترین تیمها در اختتامیه این مسابقات که در روز پنجشنبه برگزار می شود، معرفی خواهند شد.   عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اضافه کرد: فرق این مسابقات با مسابقات المپیادهای علمی در این است که المپیادها به صورت مسئله ای و کلاسیک برگزار می شود ولی این مسابقات جنبه تحقیقاتی دارد و تیمها فرصت دارند تا بر روی مسایل مطالعه کنند و نتایج آن را ارائه دهند.   وی با بیان اینکه سال قبل ایران مدال نقره را کسب کرد، اظهار داشت: این مسابقه یک رقابت عملی و تئوری است که در دانش آموزان مقطع دبیرستان در قالب تیمهای 5 نفره به زبان انگلیسی به رقابت می پردازند.

تاریخ خبر شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۰