اخبار / دانشگاهی / رقابت 260 هزار داوطلب در آزمون دکتری 96 / علوم انسانی در صدر داوطلبان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

علوم انسانی در صدر داوطلبان

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: برای آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز دانشگاه ها و موسسات آموزشی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، ۲۶۰ هزار و ۸۳ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۱۶۳ نفر زن و ۱۴۹ هزار و ۹۲۰ نفر مرد و در واقع ۴۲.۳۶ درصد داوطلبان زن و ۵۷.۶۴ درصد آنان مرد هستند.

وی اظهار داشت: از تعداد ۲۶۰ هزار و ۸۳ داوطلب، تعداد ۱۴۹ هزار و ۲۲۱ داوطلب در گروه علوم انسانی، تعداد ۴۸ هزار و ۷۵۹ داوطلب در گروه فنی - مهندسی، تعداد ۲۴ هزار و ۹۹۴ داوطلب در گروه علوم پایه، تعداد ۱۴ هزار و ۹۲۸ داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۳ هزار و ۸۷۲ داوطلب در گروه هنر، تعداد ۶ هزار و ۷۸ داوطلب در گروه زبان و تعداد ۲ هزار و ۲۳۱ داوطلب در گروه دامپزشکی ثبت نام کرده اند.
توکلی اعلام کرد: کارت شرکت در آزمون از روز سوم اسفند بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان تا پنجشنبه پنجم اسفندماه فرصت دارند کارت خود را دریافت کنند.
وی تصریح کرد: آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاههای کشور در ۷ گروه آزمایشی برای ۲۴۴ رشته امتحانی روز ۶ اسفند ماه ۹۵ برگزار می شود.
مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: کارنامه آزمون دکتری هفته آخر فروردین ماه سال ۹۶ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و افراد مجاز به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته های امتحانی دانشگاه های کشور به جز دانشگاه آزاد در نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۹۶ به سایت سازمان سنجش و برای پذیرش در کدرشته های دانشگاه آزاد به صورت مستقل به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه می کنند. 
وی افزود: امکان انتخاب رشته در هر دو فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد برای مجازین فراهم است.
توکلی یادآور شد: بر اساس قانون سنجش و پذیرش مصوبه ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش، سنجش و پذیرش در مقطع دکتری در دوره های آموزشی - پژوهشی و پژوهش محور صورت می گیرد.


دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــریو سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵