اخبار / دانشگاهی / رعایت استانداردها در پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

رعایت استانداردها در پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد گفت: پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد با استانداردهای لازم صورت گرفته است و ما به دنبال توسعه کیفی در این دانشگاه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، میرزاده با تاکید بر اینکه وجود سه عنصر عضو هیات علمی، فضا و امکانات آموزشی و تصویب رشه محل های قانونی برای توسعه تحصیلات تکمیلی لازم است، گفت: این سه عنصر در دانشگاه وجود داشته در واقع پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد با استانداردهای لازم صورت گرفته است و ما به دنبال توسعه کیفی در این دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد در زمینه آمار پذیرفته شدگان داوطلبان آزمون دکتری، اظهار داشت: از ۱۱۴ هزار نفر کل داوطلبان در آزمون دکتری این دانشگاه، تنها ۹درصد موفق به راهیابی به دانشگاه آزاد شده‌اند وبقیه مردود شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد تمامی استانداردهای لازم رعایت شده است، گفت: این دانشگاه با در اختیار داشتن ۶۸ هزار عضو هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و استاد مدعو، ۱۱هزار کارگاه و آزمایشگاه در طرح ساها، ۲۰ میلیون مترمربع فضای مسقف، نزدیک به ۴۰درصد بار آموزش عالی کشور را عهده دار است.

میرزاده با اشاره به تلاش و نظارت داخلی دانشگاه برای حفظ کیفیت، گفت: برای ارتقای کیفیت و توسعه کیفی در دانشگاه آزاد واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها در واحدهای مادر ادغام شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توسعه تحصیلات تکمیلی را یک مزیت برای کشور شمرده‌اند، اظهار داشت: تولیدات علمی دانشگاه آزاد در ارتقای رتبه علمی کشور بسیار تاثیرگذار بوده است. وی با بیان اینکه رتبه دانشگاه آزاد به لحاظ مشارکت در تولید جهانی علم ۱۶۲ است گفت: مقام علمی ایران در پایگاه معتبر علمی (ESI) در رده ۱۶ قرار دارد که اگر تولیدات دانشگاه آزاد را در این آمار در نظر نگیریم این رتبه ۲۳ خواهد شد. وی افزود: در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰ درصد از تولیدات علمی کشور توسط دانشگاه آزاد تولید شده است. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری 
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵