اخبار / جهاد دانشگاهی / رعایت اخلاق و حضور حداکثری شعار جهاد دانشگاهی در انتخابات است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

رعایت اخلاق و حضور حداکثری شعار جهاد دانشگاهی در انتخابات است

قم - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه رعایت اخلاق انتخاباتی و حضور حداکثری شعار جهاد دانشگاهی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است، گفت: فردی در این نهاد مجاز به فعالیت حزبی نیست. به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زجاجی با تأکید بر اینکه شعار جهاد دانشگاهی تشویق به مشارکت حداکثری و رعایت اخلاق انتخاباتی است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در جزوه‌ای اصول لازم برای انتخابات و خط مشی انتخاباتی خود را اعلام کرده و بیش از هر چیز بر رعایت مسائل اخلاقی در اجرای انتخابات تأکید کرده است.

وی افزود: شعار جهاد دانشگاهی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشویق به مشارکت حداکثری و رعایت اخلاق انتخاباتی است.

زجاجی بیان کرد: بخش‌نامه‌ای نیز در این زمینه صادر شده است و جهادگران موظف شده‌اند ضمن تشویق مردم به مشارکت حداکثری و رونق دادن به انتخابات و پرشور کردن آن له یا علیه نامزد خاصی فعالیت نکنند و فردی در جهاد دانشگاهی مجاز به فعالیت حزبی نیست.

رعایت تعادل در پرداختن به گروه‌های سیاسی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تأکید بر رعایت تعادل در پرداختن به جریان‌های سیاسی و افراد را از دیگر مشی‌های این نهاد برشمرد و گفت: به خبرگزاری‌های تحت مدیریت جهاددانشگاهی تاکید شده است در پرداختن به جریان‌های سیاسی و احزاب تعادل حفظ و مناظراتی با حضور طرف‌های مختلف برگزار شود.

وی با تاکید بر برگزاری مناظرات چند نفره در این زمینه تصریح کرد: از خبرنگاران و کارکنان عرصه خبری خبرگزاری‌های تحت مدیریت جهاد دانشگاهی خواسته شده است که به کاندیداها متذکر شوند که از دادن وعده‌های غلوآمیز و نشدنی پرهیز کنند و اگر توجهی به این تذکرات نشود آن بخش از سخنانشان بازتاب داده نشود.زجاجی تاکید کرد: وعده‌های معمولی و شدنی نمایندگان نیز ضبط و ثبت می‌شود و در صورت رای آوردن آن فرد در مدت مسئولیت نمایندگی از طرف مردم مطالبه و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
وی افزود: از دید جهاد دانشگاهی تمامی کسانی که از شورای نگهبان تایید صلاحیت دریافت کنند مورد هیچ نوع برخورد سلیقه‌ای از طرف جهاد قرار نخواهند گرفت.

جهاد فرهنگی؛ اولویت برنامه‌های جهاد دانشگاهی

زجاجی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌ریزی فرهنگی در این نهاد اشاره و عنوان کرد: جهاد فرهنگی، بیداری اسلامی و آموزش‌های معرفتی فرهنگی به جهادگران و خانواده‌های آنان سیاست فرهنگی در جهاد دانشگاهی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی بیان کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های سراسر کشور و دانشگاه‌های جهاد دانشگاهی با ارایه برنامه‌های روشن، دقیق و عملیاتی از مهمترین اهداف جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگی است.

زجاجی عنوان کرد: با مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوی به توافق رسیده‌ایم که جهاد دانشگاهی مباحث قرآنی به ویژه مباحث میان‌رشته‌ای را در دانشگاه‌ها دنبال کند.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگی پیشروتر از نهادهای دیگر بوده و هست و هم کانون با دارابودن 43 واحد جهاد در استان‌های مختلف کشور و ده مرکز و وجود سازمان‌ها و مراکزی مانند سازمان فعالیت‌های قرآنی و مرکز امام و انقلاب می‌تواند موفق‌تر هم باشد البته برنامه فرهنگی درازمدت است و با کار داغ سیاسی نمی‌توان نتیجه‌ای گرفت.

وی همچنین با اشاره به تحولات منطقه و اینکه من نام «منطقه قیام» را بر آن می‌گذارم تصریح کرد: الگوی جهاد دانشگاهی امروز در میان کشورهای منطقه خریدار دارد و مورد توجه است و ما باید مدلی از الگوهای فرهنگی، علمی و ... برای این کشورها ارایه دهیم.

تاریخ خبر شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۰