اخبار / دانشگاهی / رشته‌های دانشگاهی ناکارآمد حذف می‌شوند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

رشته‌های دانشگاهی ناکارآمد حذف می‌شوند

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: امروز با توجه به گذر زمان و کهنه شدن برخی از رشته‌های دانشگاهی باید به فکر حذف برخی از این رشته‌های ناکارآمد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به ضرورت تشکیل دانشکده سیاسی در خراسان رضوی  اظهار کرد: متاسفانه امروز در کشور نیروی دانشگاهی قوی سیاسی نداریم و تاسیس دانشکده علوم و حقوق سیاسی نیز یک ضرورت برای استان خراسان رضوی بود.

وی با اشاره به تاسیس کلینیک حقوق در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تاسیس کلینیک حقوق ایده تازه وجالبی بود و باید برای تخصصی کردن این کلینیک تلاش کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به‌روز شدن و مدرن شدن دانشگاه‌ها گفت: در کشور آلمان برای انسان های سرگردان کلینیک فلسفه تأسیس کردند و این امر موجب کاربردی کردن علوم انسانی است.

فرهادی همچنین با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون سراسری سال ۹۵ گفت: تعداد کسانی که امسال در آزمون سراسری شرکت کردند نسبت به گذشته کاهش یافته است و تقریبا این تعداد با ظرفیت دانشگاه‌ها بدون احتساب دانشجویان دانشگاه آزاد برابر است.

وی تأکید کرد: امروز با توجه به گذر زمان و کهنه شدن برخی از رشته‌های دانشگاهی باید به فکر حذف برخی از رشته که کهنه بوده و از کارآمدی لازم برخوردار نیستند، باشیم. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های 
مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵