اخبار / دانشگاهی / رتبه‌بندی واحدهای دانشگاه آزاد برای نخستین‌بار در سال جاری اعلام می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

رتبه‌بندی واحدهای دانشگاه آزاد برای نخستین‌بار در سال جاری اعلام می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال برای نخستین بار رتبه‌بندی واحدهای آموزشی دانشگاه آزاد اعلام می‌شود.
حسین بلندی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه در 18 ماه گذشته یک هزار و 687 استادیار به مجموعه این دانشگاه اضافه شده است، گفت: بخش اعظم این افراد کسانی هستند که مدرک دکتری گرفته‌اند اما هنوز رتبه‌ مربی دارند. شرایط و ضوابط بررسی و طبق قانون و مقررات برای این افراد شرایط ارتقا فراهم شد.
به گفته وی تمام برنامه‌های درسی این دانشگاه در دستور بازنگری قرار گرفته و تدوین برنامه‌های جدید و بومی کردن این برنامه‌ها از مواردی است که در حال حاضر دانشگاه آزاد درصدد انجام آن است.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار شورای عالی نظارت در دانشگاه آزاد تشکیل شده است، اظهار داشت: در حوزه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی شاخص‌هایی تدوین شده است که بر اساس آن رتبه‌بندی مراکز صورت می‌پذیرد.
به گفته وی امسال برای نخستین بار رتبه‌بندی مراکز دانشگاه آزاد اعلام می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: طرح جامع آموزشی با توجه به نیازهای مناطق،‌ استان‌ها، صنایع و وضعیت بومی منطقه در دو فاز ساماندهی به منظور ارائه بهترین آموزش و فاز برنامه‌ریزی برای آینده در حال انجام است.
بلندی حل مشکلات رشته محل‌های فاقد مجوز را که مربوط به گذشته بوده است را از اهم فعالیت‌های حوزه گسترش دانشگاه آزاد دانست.
وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار پرونده جذب و بورس مربوط به سنوات قبل مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در حال بررسی مقدمات برگزاری فراخوان جدید جذب اعضای هیئت علمی هستیم.
به گفته معاون آموزشی دانشگاه آزاد، برنامه‌ریزی دانشگاه به سمتی حرکت کرده است که قسمت اعظم کار کمیسیون‌های موارد خاص به واحدهای این دانشگاه واگذار شود و بیشتر این اقدامات در استان‌ها انجام می‌شود و دیگر نیازی به حضور متقاضیان از اقصی نقاط کشور برای رسیدگی به مشکلاتشان در سازمان مرکزی نیست.
وی در پایان گفت: این گزارش در جلسات متعددی به سمع و نظر اعضای هیئت امنای دانشگاه رسیده است.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲