اخبار / تحصیلات تکمیلی / رتبه حافظ درجه یک قرآن معادل دکتری محسوب می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

رتبه حافظ درجه یک قرآن معادل دکتری محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمید محمدی، صبح سه شنبه در مراسم افتتاحیه این مسابقات که در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله ساری برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرکز هماهنگی و توسعه ترویج فعالیتهای قرآنی برگزاری دوره های حفظ تخصصی قرآن و حفظ موضوعی قرآن از مهر ماه امسال را از برنامه های در دست اجرای مرکز هماهنگی و توسعه ترویج فعالیتهای قرآنی اعلام کرد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: طرح حفظ و تدبر از سوره محمد تا ناس از هفته آینده در سراسر کشور برگزار می شود.

وی تصریح کرد: طبق اعلام و ابلاغ معاون رییس جمهوری رتبه حافظ درجه یک قرآن کریم در کشور معادل دکتری و درجه دو معادل ارشد محسوب شده و حافظان قرآن از تمام مزایای آن برخوردار خواهند شد.

حجت الاسلام محمدی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درجات بهشت و جهنم خاطرنشان کرد: درجات بهشت هر
انسانی برحسب مقدار آیه ای که حامل است رقم میخورد، به مقدار کم توجهی و ترک قرآن هم درجات در جهنم رقم میخورد.

وی بالاترین درجات بهشت را مختص حافظان قرآن دانست و افزود: سرآمد درجات ویژه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است، هر کسی قرآن را حفظ بکند خداوند برترین حافظه را به او عطا می کند.

مسئول مرکز هماهنگی و توسعه ترویج فعالیتهای قرآنی وزرات فرهنگ وارشاد اسلامی، با برشمردن برکات حفظ قرآن تصریح کرد: کسانی که حافظه ضعیف تری نسبت به حفظ قرآن دارند دارای پاداش و درجات بیشتری هستند و هر کسی حافظان قرآن را احترام کند خداوند را احترام کرده و هرکسی او را بی احترامی کند لعنت خدا به او می رسد.

محمدی ادامه داد: هر حامل قرآنی ده نفر از خانواده خود را حق شفاعت دارد، فضیلت حامل قرآن بر سایر موجودات مانند فضیلت خدا بر بندگان است.

وی آرامش روحی را از ویژگیهای حاملان قرآن دانست و ابراز داشت: برترین ذکر ذکر خداست و قرآن ذکر خداست، نجات از تنهایی یکی دیگر از برکات حفظ قرآن است.

مسئول مرکز هماهنگی و توسعه ترویج فعالیتهای قرآنی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه با اشاره به تفاوتهای حامل و حافظ قرآن ابراز داشت: حمل حفظ مطلوب است که خواسته اسلام است، ذکر حضور قرآن در ذاکره و قلب انسان است که به این فرد حامل و ذاکر قرآن گفته می شود، کسانی که قرآن تنها لغلغه زبانشان است و هیچ فهمی از آن ندارند و بنایی به عمل آن ندارند بدترین نوع حافظان قرآن هستند.

حجت الاسلام محمدی، ادامه داد: حامل قرآن کسی است که قرآن جزو وجودی او و در قلب او مستقر شده و وجود او منور به نور قرآن است و حلال قرآن را حلال و حرام قرآن را حرام می داند.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جوانی و ایمان و قرائت قرآن را از ضروریات حاملیت قران برشمرد و تاکید کرد: اگر حافظ قرآن یک لحظه و یک ذره خطا کند آبروی قران را خواهد برد.

وی در پایان گفت: اسباب عاقبت بخیری شما فراهم است به شرطی که از آن محافظت کنید.

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۰