اخبار / دانشگاهی / رتبه بندی دانشگاه های جهان در ۱۱رشته موضوعی از ۲۵مهر اعلام می شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

رتبه بندی دانشگاه های جهان در ۱۱رشته موضوعی از ۲۵مهر اعلام می شود

<>رتبه بندی دانشگاه های جهان در ۱۱ رشته موضوعی که توسط موسسه تایمز صورت‌گرفته از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۸ مصادف با ۲۵ مهرماه به تدریج منتشر و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

<>جعفر مهراد، استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: موسسه تایمز فهرست رتبه بندی دانشگاه های جهان را برای سال ۲۰۱۹ در ۲۶ سپتامبر سال جاری میلادی منتشر کرد و در این رتبه بندی دانشگاه آکسفورد انگلستان برای سه سال متوالی رتبه اول دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده بود.

<>وی افزود: در مجموع رتبه بندی ۱۱ رشته موضوعی در چهار تاریخ متفاوت منتشر خواهد شد.

<>استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز تاکید کرد: در ۱۷ اکتبر ۶۶۶ دانشگاه برتر در رشته های علوم اجتماعی، ۵۸۵ دانشگاه ممتاز در حوزه تجارت و اقتصاد، ۴۲۸ دانشگاه برتر در حیطه آموزش و ۱۸۷ دانشگاه برتر در قلمرو حقوق معرفی خواهند شد.

<>مهراد تاکید کرد: در ۳۱ اکتبر فهرست ۵۰۶ دانشگاه برتر در رشته های هنر و علوم انسانی اعلام می شود.

<>وی اظهار داشت: همچنین در  ۷ نوامبر ۷۵۱ دانشگاه برتر در علوم زیستی، ۹۶۳ دانشگاه ممتاز در علوم طبیعی، ۴۶۳ دانشگاه برتر در روانشناسی و ۷۲۱ دانشگاه برتر در رشته های پزشکی و بهداشت معرفی می شوند.

<>استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: از سوی این موسسه در ۲۹ نوامبر رتبه ۹۰۳ دانشگاه در رشته های مهندسی و فناوری و ۶۸۴ دانشگاه ممتاز در علوم کامپیوتر اعلام می شود.

<>مهراد عنوان کرد: در رتبه بندی رشته های موضوعی، تایمز از ۱۳ شاخص عملکردی که برای رتبه بندی عمومی دانشگاه های جهان استفاده می کند، بهره گرفته است.

<>وی گفت: تفاوت عمده این رتبه بندی در استاندارد سازی و تعدیل دقیق شاخص ها متناسب با رشته های موضوعی است.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
<>

تاریخ خبر سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷