اخبار / دانشگاهی / ربات جنگجو با کارایی مسیریابی و امدادگری طراحی شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ربات جنگجو با کارایی مسیریابی و امدادگری طراحی شد

محققان ایرانی موفق شدند یک ربات جنگجو با کارایی مسیریابی و امدادگری طراحی کنند.
هادی یوسفی‌پور محقق ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: ربات جنگجو با کارایی مسیریابی و امدادگری به این صورت عمل می‌کند که ابتدا تمام بخش‌های این ربات مونتاژ شده و پس از آن فرمان‌های ارائه شده کامپیوتر، از سوی این ربات دریافت می‌شود و ربات نیز طبق دستورات عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه مسیریابی، جنگجویی و امدادگری سه ماموریت این ربات هستند، گفت: این ربات با توجه به نوع حرکت و نوع انتقال زاویه‌هایی که توسط کامپیوترها داده می‌شود و نوع فرامین، دستورات را اجرا می‌کند به طور مثال ربات مسیر یاب برای مناطق سخت و دشوار ماموریت دارد یا هنگام روی دادن حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و کولاک و تگرگ و... می‌توان از این ربات استفاده کرد.
یوسفی‌پور عنوان کرد: از ربات امدادگر نیز می‌توان برای شناسایی و اعزام به مناطق آسیب دیده استفاده کرد. دوربین‌هایی که روی این ربات‌ها نصب هستند اطلاعات مورد نیاز را به صفحه کامپیوتر کاربر منتقل می‌کنند.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲