اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / راه‌اندازی فاز نخست سامانه هوشمند اشتراک منابع به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه‌اندازی فاز نخست سامانه هوشمند اشتراک منابع

فاز نخست سامانه هوشمند اشتراک منابع "غدیر 2 " به بهره‌برداری رسید و از این پس پذیرش و ثبت نام کاربر جدید و همچنین امانت کتاب به اعضای جاری طرح متوقف می شود. به گزارش خبرنگار مهر، سامانه هوشمند اشتراک منابع راهکاری است که پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برای ایجاد دسترسی کاربران به منابع کتابخانه های دانشگاهی و تخصصی و براساس تجربیات حاصل از طرحهای کتابخانه دیجتال ملی، پایگاههای اطلاعات علمی، فهرست مشترک، کنسرسیوم خرید منابع علمی الکترونیکی، غدیر و امین طراحی کرده است. این سامانه به گونه ای طراحی شده که امکان استفاده از منابع موجود در کتابخانه های عضو را با رعایت شرایط مندرج در این اساسنامه برای کاربران هر یک از موسسات عضو از طریق اشتراک منابع به یکی از روشهای تشکیل کنسرسیوم، تحویل مدرک، پذیرش عضو فراگیر و یا امانت بین کتابخانه ای میسر می سازد.
  در این راستا فاز اول سامانه هوشمند اشتراک منابع با عنوان "غدیر 2" به بهره برداری رسید. با بهره برداری از این سامانه از این پس پذیرش و ثبت نام کاربر جدید و همچنین امانت کتاب به اعضای جاری طرح متوقف می شود.
  همچنین، ثبت کتابخانه های مبدا موسسات در "سامانه غدیر" اولین گام ورود به سامانه غدیر 2 است. برای این منظور لازم است معاون پژوهش و فناوری موسسات با استفاده از راهنمای موجود بر روی وب سایت پژوهشگاه و کد کاربری و رمز عبور فرم اطلاعاتی کتابخانه مبدا آن موسسه را تکمیل و نسبت به معرفی و ایجاد کد کاربری مسئول غدیر کتابخانه مبدا اقدام کنند.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱