اخبار / دانشگاهی / راه‌اندازی سه رشته جدید در مقطع دکتری دانشکده بهداشت علوم پزشکی مشهد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه‌اندازی سه رشته جدید در مقطع دکتری دانشکده بهداشت علوم پزشکی مشهد

<>رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برنامه‌های این دانشکده برای سالهای آینده از برنامه‌ریزی استراتژی‌های توسعه دانشگاه خبر داد.

<>

<>به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمد صفریان در نشست خبری بازدید از دانشکده بهداشت با بیان اینکه «این دانشکده قطب آموزشی علوم بهداشتی در شرق کشور به شمار می‌رود» گفت: این در حالی است که این دانشکده نسبت به سایر دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی بسیار نوپاست اما توانسته پیشرفت قابل توجه‌ای در بخش‌های مختلف داشته باشد.

<>

<>وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌هایی که برای آینده این دانشکده در نظر گرفته‌ایم، توسعه امکانات دانشگاهی، آموزشی و… در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با تحقق آن، شاهد کاهش نیازها در سال‌های آینده در حوزه بهداشت باشیم.

<>

<>رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به جابه‌جایی این دانشکده به مکان کنونی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشکده بهداشت حدود چهار سال است که در فضای جدید مستقر شده که در این مدت بسیاری از فضاهای این مجموعه ترمیم و تعمیر شده است.

<>

<>صفریان اضافه کرد: همچنین ما بهسازی تالار رازی این دانشکده را از سال 91 آغاز کردیم که با صرف 500 میلیون تومان اعتبار، امسال مراحل تعمیر آن به پایان رسید؛ در حال حاضر این سالن بیش از 500 نفر ظرفیت دارد.

<>

<>وی با اشاره به گروه‌های آموزشی این دانشکده تصریح کرد: در حال حاضر سه گروه آموزشی در دانشکده بهداشت با 22 عضو هیات علمی مشغول فعالیت هستند که برخی از این اساتید در حال گذراندن فرصت‌های مطالعاتی در داخل و خارج کشور بوده که به زودی به مجموعه اعضای هیات علمی ما اضافه خواهند شد.

<>

<>رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز امیدواری کرد با تکمیل کادر آموزشی این دانشکده، کیفیت مباحث آموزشی در آن توسعه یابد.

<>

<>صفریان از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سه رشته جدید در مقطع دکتری در این دانشکده خبر داد و گفت: آموزش بهداشت و مدیریت بهداشت از رشته‌هایی هستند که از سال آینده در مقطع دکتری نسبت به پذیرش دانشجو در این رشته‌ها اقدام خواهد شد.

<>

<>وی با بیان اینکه «توسعه گروه‌های آموزشی یکی دیگر از برنامه‌های ما برای سال‌های آینده خواهد بود» عنوان کرد: اگر وزارت‌خانه با این توسعه موافقت کند، از سال آینده چارت سازمانی ما تغییر خواهد کرد.

<>

<>رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: البته محدودیت‌هایی برای جلوگیری از توسعه فضای اداری دانشکده از سوی وزارت‌خانه وجود دارد که ما نیز سعی کرده‌ایم از نیروهایمان بهترین استفاده را داشته باشیم و خط مشی وزارت‌خانه رادنبال کنیم.

<>

<>به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست، دوستی معاون فرهنگی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با ارائه گزارشی از برنامه‌های این دانشکده در گذشته اظهار کرد: امسال ما همایش سبک زندگی دینی با رویکرد ازدواج، جشنواره غذای سالم، همایش هنگامه‌های ازدواج، همایش گفتمان دانشگاهی با موضوع عرفان حلقه، جشنواره غذا، مراسم جشن 18 مرتبه ختم قرآن و… را برگزار کرده‌ایم.

<>

<>وی ادامه داد: علاوه بر این مرکز روان‌شناسی و مشاوره دانشکده نیز فعالیت خود را آغاز کرده و هسته مشاوره در دانشکده ایجاد شده است.

<>

<>دوستی خاطرنشان کرد: ما در واحد دانشجویی به دانشجویان وام‌های ضروری و مورد نیاز را به صورت تسهیلات ارائه دادیم.

<>

<>معاون فرهنگی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از برنامه‌های ما راه‌اندازی شورای ورزشی و هدایت دانشگاه به سمت جلب حمایت‌های مالی در این حوزه خواهد بود.

<>

<>

دانشکده بهداشت تا 10 سال آینده صاحب 22 رشته جدید خواهد شد <>

<>معاون آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشکده بهداشت تا 10 سال آینده صاحب 22 رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی خواهد شد.

<>

<>به گزارش ایسنا، حسین ابراهیمی‌پور نیز در این نشست خبری، گفت: در حوزه آموزش ما پیروی سیاست‌های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری هستیم که 11 مورد از این سیاست‌ها را بنا به اولویت در دستور کارمان قرار داده‌ایم.

<>

<>وی ادامه داد: پیشگیری بر درمان، ‌کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدیدکننده سلامت، اصلاح و تکمیل نظام‌های پایش، نظارت و ارزیابی، ساماندهی تقاضا و ممانعت از تقاضای القائی و… از اولویت‌هایی است که ما براساس سیاست‌های کلی سلامت آن را در برنامه‌ریزی‌های خود اعمال کرده‌ایم.

<>

<>معاون آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به پیشرفت‌های این دانشکده در سال‌های گذشته اظهار کرد: در مقایسه با سال 87 که دانشکده تنها 13 عضو علمی داشت امسال ما 19 عضو هیات علمی داریم که این رقم افزایش 80 درصدی تعداد اعضای هیات علمی را در این 6 سال نشان می‌دهد.

<>

<>ابراهیمی‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه گروه آموزشی در این دانشکده مشغول به فعالیت هستند که برنامه‌ای برای توسعه آن نداریم؛ تنها برنامه‌های ما در این زمینه تقسیم گروه‌ها به 6 گروه خواهد بود.

<>

<>وی با اشاره به تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشکده عنوان کرد: تعداد دانشجویان ما در این مقطع با سال‌های گذشته تفاوتی نداشته اما در مقطع کارشناسی ارشد این تعداد از پنج دانشجو در سال 87 به 125 دانشجو در امسال افزایش داشته است.

<>

<>معاون آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در حقیقت مجموع تعداد دانشجویان ما در سال 87، 490 تن بود که امسال این رقم به 622 دانشجو افزایش یافته است؛ این 622 دانشجو در 25 دوره مشغول به تحصیل هستند.

<>

<>ابراهیمی‌پور یادآور شد: همچنین در مقطع تحصیلات تکمیلی در سال 87 تعداد دانشجویان ما یک دهم درصد بود که این تعداد هم‌اکنون به 25 درصد افزایش یافته است.

<>

<>وی در ادامه سخنان خود از برنامه‌ریزی‌های دانشگاه به منظور گسترش رشته‌های آموزشی در 10 سال آینده خبر داد و گفت: برنامه ما این است که این توسعه تنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی دنبال شود و مقاطع کارشناسی و کاردانی به واحدهای اقماری واگذار خواهد شد.

<>

<>معاون آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در حال حاضر ما در چهار رشته پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد داریم که این تعداد تا 10 سال آینده به 22 مورد افزایش خواهد یافت.

<>

<>ابراهیمی‌پور همچنین از راه‌اندازی مرکز آموزش‌های کوتاه مدت این دانشکده در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: این مرکز به منظور افزایش ارتباط دانشکده بهداشت با جامع مرتبط با آن راه‌اندازی خواهد شد.

<>

<>وی در خصوص برنامه‌های این دانشگاه برای پذیرش اعضای هیات علمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 22 عضو هیات علمی در این دانشکده مشغول به فعالیت هستند؛ اولویت ما در این زمینه پذیرش عضو هیات علمی، مرتبط با رشته‌هایی است که در آینده وارد دانشگاه خواهد شد.

<>

<>معاون آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در دانشکده بهداشت 30 به یک است؛ همچنین یکی دیگر از برنامه‌های ما توسعه فضای فیزیکی‌آموزشی در دانشکده خواهد بود.

<>

<>ابراهیمی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از فعالیت‌های پیشین این دانشکده گفت: ما به دنبال افزایش تعداد رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی بودیم؛ در حال حاضر چهار رشته دیگر برای بررسی به وزارت‌خانه پیشنهاد شد؛ همچنین سعی کردیم طول دوره تحصیلات تکمیلی را کاهش داده و اعضای هیات علمی را نیز پایش کنیم.

<>

<>وی با اشاره به رشته‌هایی که قرار است در سال‌های آینده در این دانشکده ارائه شود، خاطرنشان کرد: در گروه بهداشت و مدیریت رشته اقتصاد سلامت از مهرماه سال آینده ارائه خواهد شد؛ همچنین رشته‌های ارزیابی فناوری سلامت، سلامت رسانه، رفاه اجتماعی، مهندسی بیمارستان، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، سلامت در بلایا، سیاست‌گذاری سلامت و… از رشته‌هایی خواهند بود که در گروه بهداشت و مدیریت ارائه می‌شود.

<>

<>معاون آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: برنامه ما برای گروه بهداشت و محیط حرفه‌ای نیز در آینده ارائه رشته‌های بهداشت محیط، مدیریت پسماند، سم‌شناسی محیط، مدیریت سلامت ایمنی و محیط‌زیست، بهداشت حرفه‌ای و… خواهد بود.

<>

<>ابراهیمی‌پور اظهار کرد: چهار رشته جدید نیز برای گروه آمار زیستی و اپیدمیولوژی در نظر گرفته شده است که ریاضیات زیستی جزو این رشته‌ها خواهد بود.

<>

<>وی تاکید کرد: مهمترین مشکل ما در دانشکده چارت تشکیلاتی است که باید این نقص جبران شود؛ همچنین ساختمان دانشکده قدیمی بوده و بخش اعظم هزینه‌های ما صرف تعمیر و مرمت آن می‌شود.

<>

<>معاون آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: توسعه دانشکده بهداشت باید جزو اولویت‌های دانشگاه قرار داشته باشد؛ در حال حاضر فضای دانشکده بهداشت به اندازه دانشکده‌ای است که تنها می‌تواند در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو کند.

تاریخ خبر دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳