اخبار / دانشگاهی / راه‌اندازی رشته مهندسی توانبخشی در مقطع کارشناسی ارشد برای نخستین بار در کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه‌اندازی رشته مهندسی توانبخشی در مقطع کارشناسی ارشد برای نخستین بار در کشور

رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به تصویب و تأیید رشته بین‌رشته‌ای مهندسی توانبخشی در مقطع کارشناسی ارشد، گفت: مقطع ارشد مهندسی توانبخشی برای نخستین بار در کشور در واحد علوم و تحقیقات ارائه می‌شود.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، شیخانی رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی بایوفیزیک و تصویربرداری پزشکی و تجهیز کامل آزمایشگاه تخصصی بایومکانیک این دانشکده خبر داد و گفت: آزمایشگاه‌های موردنیاز دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات تکمیل شده است و هم اکنون تجهیزات ارائه شده در این آزمایشگاه‌ها در کشور منحصر به فرد است.
وی از فعالیت آزمایشگاه‌های تخصصی بایومتریال و بیوالکتریک خبر داد و گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های جدید بایوفیزیک، تصویربرداری پزشکی و بایو مکانیک می‌توان ادعا کرد که آزمایشگاه‌های مورد نیاز دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات تکمیل شده است. رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونت پژوهشی واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور نظیر دانشگاه امیرکبیر، شریف، تهران و ... از خدمات این آزمایشگاه‌ها استفاده می‌کنند.
شیخانی از راه‌اندازی رشته‌های جدید مهندسی ورزش و مهندسی بافت در دانشکده مهندسی پزشکی خبر داد و گفت: پس از تأیید سر فصل‌ رشته‌های مهندسی ورزش و مهندسی بافت در مقطع کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات در این رشته‌ها اقدام به پذیرش دانشجو کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر، ظرفیت پذیرش دانشجو در مهندسی ورزش مقطع ارشد 15 نفر و نیز مهندسی بافت 15 نفر خواهد بود، افزود: پس از تائید این دو رشته از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پذیرش دانشجو در دانشکده مهندسی پزشکی اقدام می‌کنیم.
شیخانی به تصویب و تائید رشته بین رشته‌ای مهندسی توانبخشی در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد و گفت: مقطع ارشد مهندسی توانبخشی برای نخستین بار در کشور و تنها در واحد علوم و تحقیقات ارائه می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر در مقطع ارشد مهندسی توانبخشی در 2 مرحله و در مجموع 20 دانشجو در واحد علوم و تحقیقات پذیرش شده است.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲