اخبار / دانشگاه آزاد اسلامی / راه‌اندازی دانشکده‌های تخصصی در واحد شهرری دانشگاه آزاد در آینده نزدیک به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه‌اندازی دانشکده‌های تخصصی در واحد شهرری دانشگاه آزاد در آینده نزدیک

رئیس واحد شهرری دانشگاه آزاد از راه‌اندازی دانشکده‌های تخصصی واحد شهرری دانشگاه آزاد متناسب با نیاز دانشجویان در آینده نزدیک خبر داد.
فتحی واجارگاه رئیس دانشگاه آزاد واحد شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی، گفت: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در سطح گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها، نیازسنجی لازم صورت گرفته است و پس از بررسی توانمندی‌ها و تامین بستر موجود، اقدام به تشکیل پرونده به همراه درخواست تاسیس رشته در کمیته اصلی معاونت آموزش صورت گرفته است که در مدت یکسال گذشته نزدیک به 56 رشته در سطوح وزارت علوم، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و شورای گسترش استان مورد تصویب قرار گرفته است.
وی افزود: بر این اساس، تصویب نهایی 9 رشته در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(یک رشته دکترا و 4 رشته کارشناسی ارشد و 4 رشته کارشناسی)، تصویب 33 رشته درسازمان مرکزی دانشگاه آزاد و در حال بررسی در وزارت علوم( 4 رشته دکترا و 4 رشته ارشد و6 رشته کارشناسی) و تصویب 14 رشته در شورای گسترش استان تهران( یک رشته دکترا و 9 رشته ارشد و 7 رشته کارشناسی) در یک سال گذشته صورت گرفته است که این دستاوردها در 28 سال تاسیس این واحد دانشگاهی بی نظیر بوده است.
فتحی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری دارای جایگاه بسیار مهمی در بین مجموعه دانشگاه‌های کشور در مسیر تولید علم است، اظهار داشت: واحد شهرری در حال حاضر با درجه بسیار بزرگ الف در رتبه اول تا سوم رده بندی دانشگاه‌های بسیار بزرگ مجموعه دانشگاه آزاد است و ارتقای درجه واحد از بسیار بزرگ الف به جامع از جمله اهداف این واحد دانشگاهی به شمار می‌رود که در مرحله پایانی قرار دارد.
رئیس واحدشهرری دانشگاه آزاد گفت: یکی از اقدامات مهم در این مجموعه دانشگاهی در حوزه آموزشی تلاش برای راه اندازی دانشکده‌های تخصصی است که در این زمینه، افتتاح دانشکده تخصصی برق با نام مقدس شهدای هسته‌ای انجام شد و در آینده نزدیک راه اندازی سایر دانشکده‌ها متناسب با نیاز واحد و پتانسیل موجود در حال پیگیری است.
وی ارتقای سطح کیفی آموزش را از دغدغه‌های اصلی در این واحد دانشگاهی برشمرد و اظهار داشت: در راستای کیفت آموزشی تشکیل کمیته نظارت و ارزیابی با هدف کنترل کیفی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اساتید صورت گرفته است. به علاوه به منظور بهره گیری از نظرات اساتید و صاحب نظران در حوزه‌های مختلف، اتاق فکر اساتید دانشگاه راه اندازی شده است.
وی افزود: ارتقای هرم هیئت علمی با هدف ارتقای سطح آموزشی در دستور کار قرار گرفته است که پس از شناسایی نقاط ضعف و قوت گروه‌های مختلف آموزشی با شناسایی و فراخوان و جذب اساتید برجسته در حال تحقیق است.
فتحی ادامه داد: شناسایی و بهره گیری از اساتید مدعو با شرایط علمی و پژوهشی و فرهنگی بسیار مطلوب از برنامه‌های مهم این واحد است که در حال حاضر بستر حضور اساتید مجرب و نخبه فراهم شده است.
رئیس واحد شهرری دانشگاه آزاد اظهار داشت: پیگیری تاسیس رشته‌های میان رشته‌ای از دیگر اقدامات این واحد دانشگاهی است که با همت کارشناسان مربوطه، رشته‌هایی مانند ریاضیات مالی برای نخستین بار در مجموعه دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد در این واحد دانشگاهی به تصویب نهایی وزارت علوم رسیده است.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲