اخبار / تحصیلات تکمیلی / راه‌اندازي 40 دوره دكتراي پژوهش محور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه‌اندازي 40 دوره دكتراي پژوهش محور

معاون آموزشي جهاد دانشگاهي از راه‌اندازي 40 دوره دكتراي پژوهش محور خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، محمدحسين ايماني معاون آموزشي جهاد دانشگاهي در نشستي خبري با بيان اينكه بخش آموزش جهاد دانشگاهي از لحاظ ارتباط با مردم يكي از بخش‌هاي عمده است، گفت: اين معاونت در 4 حوزه آموزش‌هاي تخصصي، فوق تخصصي، كوتاه مدت و علمي كاربردي فعاليت مي‌كند.

وي گفت: در بخش آموزش‌هاي تخصصي 700 دوره آموزشي تعريف شده است و 450 هزار نفر در اين دوره‌ها در 130 مركز آموزش ديده‌اند.

معاون آموزشي جهاد دانشگاهي با بيان اينكه در دوره‌هاي آموزشي، جهاد دانشگاهي سعي دارد كه از تجربيات ساير كشورها بهره‌مند شود، گفت: در دوره‌هاي تخصصي نيز با دانشگاه‌هاي كشورهاي ديگر ارتباط داريم.

وي ادامه داد: در حيطه آموزش‌هاي تخصصي افراد بومي مناطق نفت‌خيز مذاكراتي با وزارت نفت آغاز كرده‌ايم. ضمن اينكه در زمينه‌ مصرف بهينه انرژي نيز بسته‌هاي آموزشي براي وزارت نيرو در حال تهيه است.

ايماني با بيان اينكه 37 هزار نفر در بيش از 40 مركز تحت پوشش آموزش‌هاي علمي كاربردي جهاد دانشگاهي هستند،‌ گفت: قرار است جهاد دانشگاهي تحصيلات تكميلي فناوري محور را پيشنهاد دهد.

وي افزود: 20 هزار دانشجو در بخش آموزش‌هاي عالي در دانشگاه علم و فرهنگ و 8 مؤسسه آموزش عالي وابسته به جهاد دانشگاهي در كشور در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد و دكترا مشغول هستند.

معاون آموزشي جهاد دانشگاهي همچنين به راه‌اندازي 40 دوره دكتراي پژوهش محور اشاره كرد و گفت: وزارت علوم و بهداشت خواستار راه‌اندازي 40 دوره دكتراي پژوهش محور توسط جهاد دانشگاهي شده‌ است كه در اين دوره‌ها حداكثر 3 دانشجو براي هر رشته پذيرش مي‌شوند.

وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه در سال جاري با 10 دانشگاه و مؤسسه بين‌المللي ارتباط دوسويه خواهيم داشت، گفت: در سال 90 دومين نمايشگاه بين‌المللي آموزش‌هاي ايران را برگزار مي‌كنيم.

ايماني با تاكيد بر اينكه جهاد دانشگاهي به هيچ وجه موازي كاري ندارد، گفت: طرح نهضت توانمندسازي علمي و عملي دانشجويان را در جهاد دانشگاهي داريم. ضمن اينكه با همكاري مركز اشتغال جهاد دانشگاهي و معاونت پژوهشي فراخواني را براي دريافت اطلاعات از دانشجويان ارائه كرده‌ايم تا بر اساس آن مشخص شود كه به صورت مجازي و حضوري نياز به ارائه چه تخصص‌هايي داريم.

وي گفت: دوره‌هاي تخصصي آموزش رسانه با هماهنگي وزارت ارشاد در بخش‌هاي مديريت رسانه‌اي تخصصي، خبرنگاري تخصصي و تحليل محتوا را در دستور كار داريم.

تاریخ خبر یکشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۰