اخبار / دانشگاهی / راه اندازی واحدهای دانشگاه آزاد در کربلا، اربیل و بصره به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه اندازی واحدهای دانشگاه آزاد در کربلا، اربیل و بصره

مسئول ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با کشورهای اسلامی و عربی از راه اندازی واحدهای این دانشگاه در کربلا، اربیل و بصره خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدرضا نوری شاهرودی با اشاره به گسترش واحدهای دانشگاهی در خارج از کشور، گفت: به سبب وجود علقه های مذهبی بین دو ملت ایران و عراق بر آن شدیم تا در کشور عراق و در شهرهای کربلا، اربیل و بصره واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را راه اندازی کنیم که جلسه مربوط به واحد دانشگاهی اربیل برگزار و کارهای اولیه آن جهت راه اندازی صورت گرفته است.
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در کشور افغانستان و در شهر کابل نیز دانشگاه داریم و بنا شد در شهر هرات هم دانشگاه آزاد اسلامی را راه اندازی کنیم.
نوری شاهرودی با اشاره به تحریمهای موجود برای ایران، تاکید کرد: امروز کشور ما در تحریم قرار دارد و نمی توان در هر کشوری نسبت به راه اندازی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کرد اما به خاطر جنبه علمی و سابقه و نام خوبی که از دانشگاه آزاد اسلامی در دنیا مطرح است و به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و نیز در جهان اسلام همچنین با توجه به بیشترین تعداد دانش آموخته در آموزش عالی و دهها شاخصه دیگر امروز این مجموعه آموزش عالی جزو دانشگاههای بنام دنیا محسوب می شود.
مسئول ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با کشورهای اسلامی و عربی، تاکید کرد: در اروپا هم به خاطر گران بودن دانشگاهها، دانشگاه آزاد می تواند مهاجران و به خصوص ایرانیان مهاجر را به خوبی جذب کند چرا که توسعه دانشگاههای آزاد خواسته آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده و در همین رابطه و با برگزاری جلساتی با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی طراحی های لازم به عمل آمده تا به مرحله اجرا برسد.
وی خواستار ایجاد بازدیدهایی با زمینه تورهای گردشگری برای علاقه مندان به تحصیل از جاذبه های واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی ایران و امکانات موجود در آن شد.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲