اخبار / علمی، پژوهشی / راه اندازی شبکه علمی انجمنهای علمی- ارتباط با 180هزار محقق ایرانی خارج به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه اندازی شبکه علمی انجمنهای علمی- ارتباط با 180هزار محقق ایرانی خارج

دبیر کمیسیون انجمنهای علمی از راه اندازی شبکه علمی انجمنهای علمی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا از طریق این شبکه با 180 هزار محقق ایرانی خارج از کشور ارتباط برقرار کنیم. به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری در حاشیه همایش تحقق بخشی به شعار سال 91 در جمع خبرنگاران، انجمن های علمی را نهادهای غیر دولتی و مردم نهاد معرفی کرد و افزود: امروزه انجمن های علمی نقش جدی در حوزه ملی و بین المللی و مدیریت علمی ایفا می کنند. دبیر کمیسیون انجمنهای علمی با تاکید بر اینکه این نقش برای انجمن های علمی در نقشه جامع علمی کشور دیده شده است، اظهار داشت: در این راستا اقدام به ایجاد شبکه علمی انجمن های علمی کردیم که در حال حاضر 10 هزار عضو شامل اعضای هیئت مدیره، اعضای هیئت موسس و اعضای هیئت تحریریه انجمن های علمی می شود.
  وی با اشاره به تلاشهای این کمیسیون برای پویایی این شبکه، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 260 انجمن علمی در کشور وجود دارد که همگی عضو این شبکه هستند و در تلاش هستیم تا اعضای حقیقی این انجمن ها را به عضویت این شبکه درآوریم. از این تعداد انجمن علمی تاکنون اعضای حقیقی 22 انجمن به عضویت این شبکه در آمدند.
  براری همچنین از همکاریهای بین المللی این شبکه با محققان خارج خبر داد و ادامه داد: محققان 3 کشور انگلستان، آلمان و ایرلند علاقه مند به همکاری با انجمن های ایرانی بودند که همکاریهایی آغاز شده است.   وی همچنین به وجود 180 هزار محقق ایرانی مقیم خارج اشاره کرد و ادامه داد: به منظور ایجاد ارتباط با این دسته از محققان ایرانی ایمیل های آنها از سوی بنیاد ملی نخبگان در اختیار این کمیسیون قرار داده شده است و در تلاش هستیم تا از طریق شبکه علمی انجمن های علمی با آنها ارتباطاتی ایجاد کنیم.

تاریخ خبر یکشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۱