اخبار / دانشگاهی / دکتری حرفه ای فیزیوتراپی در کشور ایجاد شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دکتری حرفه ای فیزیوتراپی در کشور ایجاد شود

مدیر گروه فیزوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی گفت: اجرایی شدن دکترای حرفه ای فیزیوتراپی امروز برای نظام سلامت کشور یک ضرورت است.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر نورالدین کریمی، مسئول برگزاری چهاردهمین سمینار ملی و اولین سمینار بین المللی فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات افزود: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، اولین دانشگاه جامع توانبخشی خاورمیانه آغازگر فرآیندی همه جانبه هم برای فراهم سازی بستر پاسخ به نیاز خدمات توانبخشی و بهزیستی کشورهای همسایه و هم برای ایجاد تفاهم های لازم برای تربیت نیروی متخصص و انتقال تکنولوژی به آنها باشد.
کریمی یادآور شد: صرفه جویی بیمه های درمان و سلامت نه در نپرداختن سهم بیمار به هر دلیل یا سهم درمانگر بلکه در سرمایه گذاری در پروژه های پیشگیرانه و شناخت علل بیماری ها و آسیب ها و کاهش شیوع و بروز آنها نیست. بعنوان نمونه سرمایه گذاری در کاهش آسیب های ناشی از حوادث رانندگی ، زلزله و تأمین تغذیه سالم است.
توانمندی فیزیوتراپیست ها باید حرف اول در منطقه را بزند
همچنین دکتر محمدتقی جغتایی سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در چهاردهمین سمینار ملی و اولین سمینار بین المللی فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات، گفت: بسیاری از از مردم با شناسایی و رجوع به فیزیوتراپی مشکلاتشان کم تر می شود و نیازی به حوزه ارتوپدی پیدا نمی کنند.
جغتایی افزود: در میان کشورهای دنیا آمریکا و کانادا مبتکر فیزیوتراپی هستند اما خوشبختانه مدل توانبخشی (فیزیوتراپی) که در ایران اجرا می شود نیز بر اساس این مدل ها بسیار مثبت ارزیابی می شود.
سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده است که برای نیاز به تخصصی شدن فیزیوتراپیست با داشتن همه ابعاد در حوزه های تخصصی درمان گام برداشت. می بینیم که در حال حاضر پزشکان برخلاف گذشته بیماران را به فیزیوتراپیست ها ارجاع می دهند، چرا که پایه آن علمی است.
وی یادآور شد: باید همه کارها را برمبنای پیوند تحقیقات و درمان پیش ببریم، تا قابلیت فیزیوتراپی بالا رود و در منطقه تأثیر گذار باشیم. فیزیوتراپی با کمک ظرفیت انجمن های علمی و توانمندی فیزیوتراپیست ها باید حرف اول در منطقه را بزند و ما شاهد این باشیم که در سطح جهانی و به شکل آکادمیک یک رشته علمی تأثیر گذار باشیم.

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۲